• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حسینه صافی : صنایع دستی زنان، فرهنگ اصیل ما را به نمایش می گذارد

حسینه صافی : صنایع دستی زنان، فرهنگ اصیل ما را به نمایش می گذارد

حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ درجریان دیدار از نمایشگاه صنایع دستی زنان گفت : صنایع دستی زنان افغانستان، فرهنگ اصیل کشور را به نمایش می‌گذارد.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ هم‌چنان گفت که زنان افغانستان درعرصه تولیدات صنایع دستی، پیشتاز هستند و اگر امکانات بیشتر دراختیار داشته باشند خوب تر می‌درخشند.

این نمایشگاه امروز توسط پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین مالی، اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ درکابل افتتاح شد.

دراین نمایشگاه که درپنجاه غرفه ترتیب شده است، صنایع دستی زنان شامل دست دوزی، چرم دوزی، خیاطی، مهره دوزی، زیورات، بیک، بوت و لباس به نمایش گذاشته شده است.

درمراسم افتتاح این نمایشگاه معین مالی، اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ صحبت کرد و گفت که این نمایشگاه به پیشواز صدمین سال استقلال کشور و به خاطرتشویق و رشد صنایع دستی زنان برگزارشده است.

اوگفت که وزارت اطلاعات وفرهنگ به مناسبت صدمین سال استقلال کشور برنامه‌های متعدد فرهنگی درمرکز و ولایت ها دارد و هم‌چنان از مردم خواست که با خرید ازصنایع دستی، صنعت کاران کشور به ویژه زنان را حمایت کنند.

بعد سپوژمی وردک معین وزارت امورزنان برگزاری چنین نمایشگاه ها را دررشد صنایع دستی زنان گام ارزشمند دانست و از وزارت اطلاعات وفرهنگ که دربرگزاری این چنین نمایشگاه‌ها می‌کوشد، به نیکی یاد کرد.

وی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را ازیک سو باعث رشد اقتصادی زنان صنعت کاردانست و ازجانب دیگرزمینه برای رشد تولیدات وطنی خواند و تاکید کرد که باید دولت از صنعت کاران حمایت کند.

محبوبه سعادت آمرحمایت از زنان در خدمات ملکی وزارت اطلاعات وفرهنگ ، برگزاری این نمایشگاه را درراستای تشویق زنان صنعت کارموثر دانست و گفت که زنان توانسته اند با انگشتان ظریف خود محصولات صنعتی را تولید کنند و دررشد صنعت کشور سهم فعال بگیرند.

رقیه گوهری معاون صنایع دستی زنان وزارت تجارت گفت که دولت باید نمایشگاه دایمی برای فراورده‌ها صنعتی زنان فراهم کند.

این نمایشگاه ازطرف آمریت حمایت اززنان درخدمات ملکی وریاست گرحندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزارشد و دو روز دیگرنیز ادامه می‌یابد.

  پربازدید ترین