• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله انتصاب نورمحمد نور به عنوان مشاور ارشد کمیسیون انتخابات را مداخله صریح غنی در امور انتخابات خواند

عبدالله انتصاب نورمحمد نور به عنوان مشاور ارشد کمیسیون انتخابات را مداخله صریح غنی در امور انتخابات خواند

دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی انتصاب نورمحمد نور توسط ریاست جمهوری به عنوان مشاور ارشد کمیسیون مستقل انتخابات را غیرقانونی و مداخله صریح در امور این کمیسیون خوانده است. این دسته انتخاباتی خواهان برکناری سریع نورمحمد نور از سمتش شده است.

در یک اعلامیه دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی آمده است که نورمحمد نور، سخنگوی پیشین کمیسیون مستقل انتخابات، توسط ریاست جمهوری در بست مافوق رتبه به عنوان مشاور ارشد این کمیسیون تعیین شده است که مداخله صریح در امور کمیسیون مستقل انتخابات است.

این دسته انتخاباتی گفته است که با در نظرداشت تجربه‌های تلخ گذشته، مداخلات حکومت در امور کمسیون‌ها و نقش مسوولان پیشین این نهاد در سازمان‌دهی تقلب، گماشتن مجدد مسوولان قبلی و معزول این نهاد به اعتماد مردم به کمیسیون‌‌های انتخاباتی ضربه می‌زند و از برگزاری یک انتخابات شفاف، سراسری و با اعتبار جلوگیری می‌کند.

این دسته انتخاباتی هم‌چنان گفته است که اعتراض خود را در مورد انتصاب آقای نور بیان کرده و خواهان توقف مداخلات ریاست جمهوری در امور داخلی کمیسیون‌های انتخاباتی است.

آقای نور در انتخابات ریاست جمهوری 2014 سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات آن زمان بود. او به تازه‌گی به عنوان مشاور ارشد کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شده است. این انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 به دلیل وجود اتهام‌های تقلب گسترده و مهندسی شده جنجالی شد و مسوولان از کار برکنار شدند.

  پربازدید ترین