• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گرما در جاپان 57 نفر را به کام مرگ کشاند

گرما در جاپان 57 نفر را به کام مرگ کشاند

مقامات جاپان اعلام کردند که افزایش دما در یک هفته گذشته، دستکم جان 57 تن را گرفته و بیش از 18 هزار نفر را هم به دلیل گرما زدگی راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی کرده است.

به گزارش جاپان نیوز، آژانس مدیریت آتش سوزی و بلایای طبیعی جاپان روز چهارشنبه اعلام کرد این در حالی است که در هفته پیش از آن نیز پنج هزار و 644 تن به دلیل مشکلات ناشی از گرما به بیمارستان ها مراجعه کرده بودند.

گزارش می افزاید این آمار بیشترین آمار اعزام به مراکز درمانی به دلیل مشکلات ناشی از گرمازدگی از سال 2008 به این طرف است.

بر اساس این گزارش از تعداد از 18 هزار و 347 مراجعه کننده به بیمارستان ها، 729 نفر به شدت بیمار شده و نیاز به بستری شدن طولانی مدت دارند در حالی که 6 هزار و 548 تن هم مدت کوتاه تری را باید در بیمارستان بمانند.

از نظر سن نیز 54 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بیش از 65 سال سن داشته اند.

هفته گذشته دمای هوا در بخش های زیادی از این کشور از 35 درجه سانتیگراد نیز فراتر رفت.

این گزارش در حالی است که یک طوفان استوایی از شمال کیوشو در غرب جاپان در حال عبور است و مردم این منطقه هم با باران های سنگین و بادهای شدید دست و پنجه نرم می کنند.

سازمان هواشناسی جاپان می گوید این طوفان، باران های سنگینی را به بخش هایی از غرب جاپان می آورد و باعث شرایط جوی ناپایدار شده و باران های سنگین محلی را به شرق و شمال جاپان می آورد.

مقام های هواشناسی نسبت به رانش زمین، طغیان رودخانه ها و سیل در مناطق پست و نیز نسبت به بادهای شدید و امواج بلند هشدار داده اند.

تابستان سال گذشته نیز به دلیل گرمای هوا افزون بر 40 نفر در جاپان جان باختند.

  پربازدید ترین