• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبر کوریای شمالی: آزمایش موشکی ما هشدار به آمریکا و کوریای جنوبی است

رهبر کوریای شمالی: آزمایش موشکی ما هشدار به آمریکا و کوریای جنوبی است

«کیم جونگ اون» گفت اقدام اخیر این کشور در پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی به منظور هشدار به مانور نظامی مشترک آمریکا و کوریای جنوبی انجام شده است.

«کیم جونگ اون»، رهبر کوریای شمالی بامداد چهارشنبه گفته اقدام این کشور در پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی به منظور هشدار به مانور نظامی مشترک آمریکا و کوریای جنوبی انجام شده است.

سخنان رهبر کوریای شمالی را خبرگزاری رسمی این کشور بامداد چهارشنبه، ساعاتی بعد از اظهارات «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید منتشر کرده است.

بولتون سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز به کوریای شمالی یادآوری کرده بود که رهبر این کشور به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تعهد داده از آزمایش موشک‌های دوربرد خودداری کند.

کوریای شمالی در کمتر از دو هفته گذشته اقدام به آزمایش چهار موشک کوتاه‌برد کرده و به آمریکا هشدار داده ممکن است «مسیر جدیدی» را انتخاب کند. یک دیپلمات کوریای شمالی هم در یک سخنرانی روز سه‌شنبه به آمریکا هشدار داد کوریای شمالی ممکن است در خصوص برخی از گام‌هایی مهمی که تا کنون برداشته، تجدید نظر کند.

به نوشته رویترز، رهبر کوریای شمالی گفته آزمایش موشکی این کشور «فرصتی برای دادن هشدارهای لازم به رزمایش نظامی مشترکی است که توسط رهبران کشورهای آمریکا و کوریای جنوبی در جریان است.»

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی نوشته موشک‌های تاکتیکی هدایت‌شونده که این کشور روز سه‌شنبه از منطقه‌ای در غرب کوریای شمالی آزمایش کرد توانسته در ساحل شرق این کشور به اهداف مورد نظر خودش اصابت کند.

  پربازدید ترین