• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پارچه های تیم صلح و اعتدال در کجا خواهند ریخت؟

پارچه های تیم صلح و اعتدال در کجا خواهند ریخت؟

فروپاشی یک تکت انتخاباتی صرفا به معنی خارج شدن آن از دور بازی یک دور نیست بل نوعی "مرگ سیاسی" تلقی می گردد. از این زاویه، گمانه زنی های که گویا اتمر - مهره درشت سیاسی - ابزار دست غنی بوده و برای پیروزی او با آینده سیاسی اش بازی کرده است، مورد تردید می باشد.

تیم صلح و اعتدال از مهره های درشت و مقام طلب شکل گرفته بود. این درشتی از یک طرف احتمال جمع آوری آرای سنتی را می افزود و از سوی دیگر هضم ناپذیری مهره ها از فروریزی آن تلنگر می زد، که به احتمال من گزینه ی "چالش درون تیمی" همین است.

در صورت اجرای فرایند ترمیمی در فرصت باقی مانده، احتمال شکست آن چندین برابر افزایش یافته است و با انهم علارغم تنش و بی اعتمادی درونی تنها راه منطقیِ که اعضای تیم دارند ترمیم دوباره ی آن هست.

و اما، شکست تیم صلح و اعتدال جایگاه خط دار چهره های سیاسی درون تیم را بشدت آسیب زد و افت سیاسی وحشتناک درونیِ درون کوب بود و نوعی فروریزی اقتدار سیاسیِ سیاست ورزان سنتی نیز به حساب می آید که برای چهره های جدید جا خالی می شود. آنها نه فرصت تشکیل تیم جدید دارند و نه هم جایگاهی سیاسی در تیم های دیگر می یابند و در نهایت تیم از درون پاشیده و اعتماد مردم نسبت به بازیگران ان از بیرون فرو ریخته است.

  پربازدید ترین