• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سازوکارهای پشت پرده برای تعویق انتخابات

سازوکارهای پشت پرده برای تعویق انتخابات

پروسه جمع اوری پوستر های کمپاینی حنیف اتمر شب هنگام استارت خورد. با اینکه علت تعلیق کمپاین او از سوی دیگران "اختلاف داخلی" و در اعلامیه خودش "بی اعتمادی به حکومت غنی" عنوان شده، به نظر میرسد ایشان علارغم سیاست ناهمسو با غرب، رسیدن به قدرت را از طریق اداره موقتِ مختلط بر درد سر انتخابات ترجیح داده است. اتمر توانایی مدیریت یک تیم ولو ناهمسو را دارد و در تحت هیچ شرایطی اجازه نمیداد تیم بشارد.

حنیف اتمر و برخی از سران تیم انتخاباتی او از هواداران جدی تشکیل حکومت موقت به شما میرود. و در اعلامیه که از تعلیق کمپاین انتخاباتی اش سخن گفته، هیچ اشاره ای به مشکلات داخلی تیم نشده و صرفا، در سایه حکومت غنی تشکیل انتخابات شفاف را غیر ممکن تلقی کرده است ولی از رسانه های اجتماعی چنین بر می آید که اختلافات داخلی باعث فروپاشی تیم صلح و اعتدال گردیده است.

از سوی دیگر؛ صحبتی که زلمی خلیل زاد چندی قبل با رسانه های کابل داشت گفت: پروسه صلح برای ما در اولویت قرار دارد ولی تا فعلا از انتخابات شفاف نیز حمایت می نماییم. و این واژه "تا فعلا" شکاکیت ذهنم را تامرز تعویق انتخابات تحریک کرد.

از جانب دیگر اشرف غنی که رسما وارد کارزارهای انتخاباتی شده، در یکی از محافل کمپاینی امروز اش مجددا تاکید به برگزاری انتخابات در وقت معیین اش نمود. و واژه های تاکیدی او از تلاش های پشت پرده ای بیرون حکومتی خبر میدهد که برای تعویق انتخابات جریان دارد.

بنا بر این؛ به نظر میرسد سازوکارهای پشت پرده برای تعلیق و یا هم لغو انتخابات روی دست است.

  پربازدید ترین