• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنگوی طالبان جزئیات سفر ملا برادر و هیات طالبان به ازبکستان را تشریح کرد

سخنگوی طالبان جزئیات سفر ملا برادر و هیات طالبان به ازبکستان را تشریح کرد

«ذبیح الله مجاهد» روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای جزئیات سفر هیات طالبان به ازبکستان را تشریح کرد.

بر اساس اطلاعیه سخنگوی طالبان، «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در سفر به ازبکستان با «عبدالعزیز کاملوف»، وزیر امور خارجه و «عصمت ایرگاشیف»، نماینده وِیژه  رئیس جمهور این کشور در امور افغانستان دیدار کرد.

«در این دیدار در باره روابط تاریخی و دوستانه دو کشور، مذاکرات جاری با آمریکایی ها، تامین صلح و ثبات و بازسازی افغانستان و پروژه های اقتصادی و عمرانی ازبکستان در افغانستان گفتوگوهای همه جانبه صورت گرفت.»
این اطلاعیه می افزاید: ملا برادر از وزیر امور خارجه ازبکستان خواست که پروژه های اقتصادی و عمرانی افغانستان را تکمیل نمایند.

وی به طرف ازبک خود اطمینان داد که امارت اسلامی در مناطق زیر کنترل خود آماده هر نوع همکاری است، زیرا این پروژه ها به طالبان و مسئولان اداره کابل ربطی ندارد چرا که متعلق به  تمام ملت و موجب رفاه افغانها است.

هیات سیاسی طالبان به سرپرستی «ملا عبدالغنی برادر» شامگاه چهارشنبه از طریق قطر عازم ازبکستان شد.

منابع نزدیک به طالبان گفتند که این سفر در راستای تماس های سیاسی این گروه با کشورهای جهان و همچنین گفت و گو با مقامات ازبکستان پیرامون صلح افغانستان، صورت گرفته است.

هیات سیاسی طالبان پیش از این به اندونزی، چین و روسیه سفر کرده بود.

با پایان هشتمین دور مذاکرات صلح میان نمایندگان آمریکا و هیات سیاسی طالبان ، خلیلزاد به دهلی نو رفت و ملا برادر عازم سمرقند شد.

طرفین حاضر در میز مذاکرات برای صلح افغانستان تاکید کردند به حصول نتیجه نزدیک شده اند.

پیش از این ازبکستان آمادگی خود را برای برگزاری نشست «میان افغانان» اعلام کرده بود.

  پربازدید ترین