• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احتمال امضای توافقنامه ای صلح بین آمریکا و طالبان رد شد

احتمال امضای توافقنامه ای صلح بین آمریکا و طالبان رد شد

یکی از منابع نزدیک به «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان احتمال امضای توافقنامه صلح با طالبان در ایام عید قربان را تکذیب کرده است. اخیراً شایعاتی در رسانه‌ها مبنی بر امضای احتمالی توافقنامه صلح بین آمریکا و طالبان در ایام عید قربان منتشر شده است.

یکی از منابع نزدیک به «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان احتمال اینکه آمریکا و طالبان در روزهای عید به توافق برسند را رد کرده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره وجود اختلافات جدی بین آمریکا و طالبان بر سر خروج نیروهای خارجی، آتش‌بس و آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان منتشر شده بود.

طالبان تلاش می‌کند تا تنها در ازای سپردن تعهد عدم تهدید سایر کشورها از افغانستان آمریکا را مجاب به خروج از این کشور کند اما آمریکا خواستار برقراری آتش‌بس پیش از خروج از کشور است.

این گروه بارها تاکید کرده است تا زمانی که آخرین سرباز خارجی افغانستان را ترک نکرده باشد جنگ در  کشور ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که از نظر آمریکا هرگونه توافق با طالبان باید شامل آتش‌بس، خروج، آغاز مذاکرات مستقیم با دولت و عدم تهدید سایر کشورها از خاک افغانستان باشد.

طالبان تنها به عدم تهدید سایر کشورها از خاک افغانستان تعهد سپرده است اما این گروه هنوز با آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان و برقراری آتش‌بس موافقت نکرده است.

  پربازدید ترین