• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتقاد افغانستان از اوزبیکستان برای «شیوه پذیرایی» از هیات طالبان

انتقاد افغانستان از اوزبیکستان برای «شیوه پذیرایی» از هیات طالبان

وزارت خارجۀ کشور، از شیوۀ پذیرایی اوزبیکستان از یک هیأت گروه طالبان در این کشور، انتقاد کرده است.

این وزارت گفته‌است که شیوۀ پذیرایی رسمی از نماینده‌گان گروه طالبان نشان‌دهندۀ زمینه‌سازی گفت‌وگوهای صلح از سوی اوزبیکستان نیست.

صبغت احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ کشور در صفحۀ رسمی فیسبوک‌اش نوشته است که کشورهای همسایۀ افغانستان باید به روند صلح این کشور به مالکیت و رهبری مردم و دولت افغانستان حرمت بگذارند.

آقای احمدی گفته است «شیوه‌ی پذیرایی رسمی از نماینده‌گان گروه طالبان و چگونگی گفت‌و‌گوها، نشان‌دهنده‌ی زمینه‌سازی گفت‌و‌گوهای صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نماینده‌گان طالبان از سوی جمهوری اوزبیکستان نیست.»

در تصویرهای که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحۀ توییترش نشر کرده‌، دیده می‌شود، نماینده‌گان طالبان که به اوزبیکستان رفته‌اند از سوی مقام‌های اوزبیکستان به گونۀ نسبتاً رسمی و گرم پذیرایی شده‌اند.

در این تصویرها دیده می‌شود که عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه و عصمت ایرگاشیف، نمایندۀ ویژۀ رئیس‌ جمهور اوزبیکستان از نماینده‌گان طالبان پذیرایی می‌کنند.

نماینده‌گان طالبان، پس از چند روز گفت‌وگو با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان، در قطر، به اوزبیکستان رفتند.

رهبری هیأت طالبان در این سفر را ملابرادر به عهده دارد.

  پربازدید ترین