• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی 35 زندانی طالب را از بند رها کرد

رئیس جمهور غنی 35 زندانی طالب را از بند رها کرد

بر اساس فرمان رئیس‌جمهور غنی، 35 زندانی طالب روز (دوشنبه، 21 اسد) از زندان عمومی ریاست امنیت ملی در کابل، آزاد ساخته شدند.

در خبرنامه ریاست امنیت ملی آمده است که آزادی این زندانیان به پیش‌واز از عید قربان و حسن نیت حکومت افغانستان در قبال مخالفین مسلح اش صورت گرفته است.

در خبرنامه گفته شده است: «حکومت افغانستان به خاطر صلح و آتش بس پایدار، هم‌واره در مذاکره و گفت‌وگو را باز مانده، تا همه طرف‌های درگیر به جنگ نقطه پایان گذاشته و متوسل به گفت‌وگو و نرمش شوند.»

در همین حال، خبرنامه افزوده است که این کار حکومت نمونه آشکار از اراده محکم اش برای تأمین صلح و ختم جنگ در کشور است.

هم‌زمان با این، گروه طالبان ادعا کرده اند آنان نیز 74 زندانی که شامل نیروهای امنیتی می‌شوند را در فرمان رهبر این گروه از ولایت‌های گونه‌گون از بند رها کرده اند. اما، وزارت داخله در واکنش به این ادعای طالبان، می‌گوید که بر اساس اطلاعات که این وزارت از ولایت‌های مختلف جمع‌آوری کرده، طالبان هیچ زندانی را تاکنون رها نکرده اند. مسئولان در این وزارت می‌گویند که اگر طالبان چنین اراده دارند باید فهرست از زندانیان رها شده را ترتیب داده و آنان را رها سازند تا عملاٌ به مردم نشان دهند که این گفته‌های آنان حقیقت دارد.

این در حالی است که دور هشتم گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان شب گذشته پایان یافت و دو طرف از این دور گفت‌وگوها خوشبین استند و آنرا ارزشمند عنوان می‌کنند.

  پربازدید ترین