• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی: تکرار دوران داکتر نجیب در مورد نیروهای امنیتی خواب و خیال است

 اشرف غنی: تکرار دوران داکتر نجیب در مورد نیروهای امنیتی خواب و خیال است

رییس‌جمهور غنی در دیدار با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هشدار داده که هیچ موافقت‌نامه‌ صلحی که در آن هویت نظامیان افغانستان تضمین نشود، برایش قابل قبول نیست؛ “هر کسی که فکر می‌کند دوران داکتر نجیب را بالای نیروهای امنیتی تکرار می‌کند، خواب و خیال است.”

وی در این دیدار که روز سه‌شنبه (22 اسد) در وزارت دفاع انجام شد، تاکید کرد: “ما زمینه صلح را ما برابر ساختیم، اما هر نوع صلح برای ما قابل قبول نیست، صلحی را قبول نداریم که باعث نابودی بیرق ما شود”.

اشرف غنی تأکید کرده که جز پرچم سه رنگ افغانستان یجای برای پذیرش پرچمی دیگر وجود ندارد و جمهوری اسلامی هم خط سرخ این گفت‌وگوهای صلح است.

در همین حال وی تصریح نموده که در صورت توافق صلح با طالبان، پیمان امنیتی میان افغانستان و امریکا همچنان پابرجا خواهد ماند؛ “در پیمان‌های امنیتی ما تغییری نمی‌آید، تعهد واضح برای تمویل و تجهیز باقی می‌ماند. پیمان نو در کار نیست و یک اعلامیه مشترک منتشر خواهد شد”.

این در حالی است که رییس‌جمهورغنی کارکرد نیروهای امنیتی را می‌ستاید و می گوید که این نیروها در سال جاری چهار موج بزرگ حملات دشمن را مهار کرده‌اند. غنی وعده داد که در شش هفته‌ی آینده، برای خلبان‌های نیروهای هوایی و مسوولین نهادهای امنیتی و دفاعی کشور نمرات زمین رهایشی توزیع خواهد شد.

  پربازدید ترین