• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنگوی طالبان: حکومت بعدی پس از نتیجه انتخابات به معنی ادامه جنگ است

سخنگوی طالبان: حکومت بعدی پس از نتیجه انتخابات به معنی ادامه جنگ است

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، می گوید که هر که از نتیجه انتخابات به میان آید به معنی ادامه جنگ در افغانستان است.

به نقل از آریانا نیوز، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که رایزنی ها میان امریکا و طالبان پایان یافته است و انتظار آغاز دور نهم گفتگو با نماینده گان امریکا را دارند.

شاهین بدین باور است که همزبان با توافق‌نامه صلح و خروج نخستین گروه نیروهای خارجی از افغانستان، برگزاری انتخابات باعث دوام جنگ می شود.

آقای شاهین، اظهار می‌دارد: “اگر تأمبن صلح را کسی از راه گفت‌وگو نمی‌پذیرد، پس به این ترتیب جهاد جریان دارد، مگر ما ترجیح می‌دهیم که مسئله افغانستان از راه گفت‌وگو حل شود، چون به نظر ما این بهترین راه حل است.”

آقای شاهین می افزاید که زمان بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان نهایی شده و پس از امضاء توافق‌نامه در گفتگوهای میان افغانی در مورد نظام سیاسی آینده افغانستان تصمیم گرفته خواهد شد.

آقای شاهین می گوید: “این ارتباط می‌گیرد به جانب امریکایی‌ها، که بگویند که آنان از طرف خود مشوره شان مکمل کرده اند و میخواهند با ما دیدار کنند، تا آخرین مورد را نهایی بسازیم.”

آقای شاهین چند دسته بودن گروه طالبان را رد می کنند و می گویند شماری از چهره ها می خواهند که با این اظهارات روند را «سبوتاژ» کنند.

آقای شاهین می افزاید: “کسانی‌که ما را به دسته‌ها تقسیم می‌کنند به این معنی است که آنان روند صلح را سبوتاژ می‌کنند و نمی‌خواهند که صلح در افغانستان تأمین شود، آنان می‌خواهند که اشغال کشور ادامه پیداه کند.”

تاکنون زمان گفتگوها میان گروه طالبان و امریکا مشخص نشده است، اما گفته میشود با امضاء توافقنامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان گفتگوهای بین الافغانی  آغاز می شود، هر چند که سخنگوی ریاست جمهوری، صدیق صدیقی از نامشخص بود زمان گفتگوها سخن گفت.

  پربازدید ترین