• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش ها به انفجار شب خونین کابل

واکنش ها به انفجار شب خونین کابل

انفجار شب گذشته در داخل تالار عروسی قصر دبی در حوزه ششم امنیتی پولیس شهر کابل، دست کم 63 تن کشته شدند و 182 تن دیگر زخم برداشته اند.

در حادثه شب گذشته در داخل تالار عرورسی قصر دبی در حوزه ششم امنیتی کابل 63 تن کشته و 182 تن دیگر زخم برداشته اند و این حادثه واکنش های را به دنبال داشت.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی این رویداد را وحشیانه خوانده و گفته است که «حمله بر غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه جنایت جنگی و عمل ضدبشری است. تروریستان وحشی باردیگر ثابت ساختند که به هیچ دین و آئینی معتقد نیستند و وظیفه‌یی جز انسان‌کشی و وحشت‌آفرینی ندارند».

همچنان محمد حنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری حمله بالای غیرنظامیان را وحشیانه و یک جنایت جنگی آشکار دانسته و این حمله را به شدت محکوم می‌کند.

دفتر شورای امنیت ملی نیز با انتشار بیانیۀ جداگانه جنایت اخیر را نا بخشودنی خوانده و می‌گوید: « دشمنان دین و وطن یک بار دیگر مراسم خوشی مردم ما را در کابل هدف قرار داد و باعث شهادت و مجروح شدن ده ها هموطن ما گردیدند. نشانه گرفتن اطفال، زنان و مردان ملکی در مراسم عروسی با هیچ اصل اسلامیت و انسانیت تطابق ندارد».

هنوز هیچ کسی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

این حمله در حالی صورت گرفته است که هفته گذشته در نتیجه انفجار یک موتر بمب در نزدیکی حوزه ششم امنیتی و مرکز جلب و جذب ارتش ملی، دست کم 18 تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند، حمله‌ای که طالبان مسوولیت آن را به عهده گرفتند.

  پربازدید ترین