• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صدیقی: رییس جمهور به دلیل مصروفیت در حکومت، در نشست عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند

صدیقی: رییس جمهور به دلیل مصروفیت در حکومت، در نشست عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید، رییس‌جمهور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشتراک نمی‌کند و تصمیم گرفته است حمدالله محب، مشاور امنیت ملی را به این نشست بفرستد.

صدیق صدیقی در یک نشست خبری در کابل گفت: نشست مجمع عمومی سازمان ملل مهم است و ما در مرحله مهم انتخابات داریم؛ رییس‌جمهور به دلیل مصروفیت در حکومت، قرار نیست در این نشست اشتراک کند و قرار است به نمایندگی از افغانستان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی اشتراک نماید.

وی در عین حال اضافه کرد که صدیقی روند صلح را دوام‌دار خواند و تاکید کرد که انتخابات در زمان تعیین شده برگزار می‌شود.

سخنگوی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد که پناهگاه هراس‌افگنان در خاک افغانستان و پاکستان است و افغانستان با تهددید بالقوه توسط این گروه‌ها مواجه است و طالبان عامل اصلی خشونت در افغانستان می‌باشد.

صدیقی تاکید کرد، حکومت و نیروهای امنیتی تلاش دارند جلو خشونت علیه مردم را بگیرند. گروه داعش در مرکز و شرق افغانستان یک تهدید است و حکومت تلاش دارد با این تهدید مبارزه کند.

به گفته وی، وضعیت بشری در افغانستان در حالت خوبی قرار ندارد و این مسوولیت حکومت است که با راه‌اندازی برنامه‌های بزرگ، به مشکلات مردم رسیدگی کند که این برنامه‌ها بدون کمک‌های جهانی میسر نیست.

از سوی دیگر، سخنگوی رییس‌جمهور در مورد گزارش تازه کمیته مبارزه با فساد در مورد وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: “گزارش اخیر کمیته مبارزه با فساد از چالش‌های عمده در قسمت استخدام‌ها در وزارت خارجه پرده برداشت. حکومت طبق این گزارش فیصله کرده تا هیأتی توظیف شود و این چالش‌ها را در وزارت خارجه مورد بررسی قرار دهد”.

او افزود، در این تفتیش سلیقه شخصی وجود ندارد و کار حکومت افغانستان است و حکم بررسی‌ در وزارت خارجه طبق معمول صورت گرفته است.

  پربازدید ترین