• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ارگ و طالبان در قبال هزارستان، متحدانه سیاست سرزمین سوخته را برای کوچ اجباری بومی های کشور اجرا می کنند!

ارگ و طالبان در قبال هزارستان، متحدانه سیاست سرزمین سوخته را برای کوچ اجباری بومی های کشور اجرا می کنند!

بر اساس گزارشهای رسیده، تروریستان با پیشروی در منطقه سرچشمه ولسوالی جلریز باعث ناآرامی‌هایی شده‌اند.

ولسوالی جلریز که تنها 35 کیلومتر با مرکز ولایت کابل فاصله دارد مورد حمله قرار گرفته و مردم با پای پیاده مجبور به فرار شده‌اند.

تعدادی از مردم در محل مانده‌اند و با هدف مبارزه سلاح به دست گرفته‌اند، اما گفته میشود چنانچه نیروی کمکی به این منطقه اعزام نشود، احتمال تشدید جنگ و ناامنی وجود دارد.

دره جلریز که به مثابه دره مرگ و قبرستان هزاره ها مشهور شده است از یک جانب حیثیت دروازه هزارستان را دارد و از جانب دگر حیثیت دروازه کابل را نیز دارا می باشد چون در چند صد متری ارگ قرار گرفته است و ارگ همواره در همکاری با طالبان این منطقه را به خاطر فشار مزید بالای هزارستان ناامن ، نگهداشته است و با وجود صد ها مراتبه مراجعه مردم برای امنیت این منطقه ارگ هیچ وقت اقدام جدی برای حفظ امنیت مردم این منطقه انجام نداده است بلکه همیشه در صدد توطئه علیه نیروهای مقاومت مردمی بوده اند تا راه را برای اشغال سرزمین هزارستان توسط کوچی طالب هموار نماید ، مگر اگر توطئه در کار نباشد نیروهای کماندو چرا در ولسوالی پر امنیت بهسود رفته اند ؟ چرا در دره جلریز که همین اکنون تروریست ها حمله کرده اند و مردم در حالت فرار اند نمی روند؟

متاسفانه وضعیت بسیار مشکوک و پیچیده است و امکان آن می رود که به خاطر انتخابات ریاست جمهوری ارگ ، بسیاری مناطق هزارستان را که امید رأی ندارند بیشتر ناامن سازند و یا حتی تسلیم طالبان نمایند ، لذا مردم باید هوشیار باشند و در این مرحله سرنوشت ساز به فکر دفاع از خود برآیند ، رهبران هزاره هم امید است که زودتر از جا بجنبند و از هر راهی ممکن که می توانند به کمک مردم سیا پیتاب و سرچشمه بشتابند تا از وقوع یک فاجعه انسانی در چند صد متری ارگ جلوگیری نمایند.

  پربازدید ترین