• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جواد ظریف: ایران هرگز تسلیم فشارهای امریکا نمی شود

جواد ظریف: ایران هرگز تسلیم فشارهای امریکا نمی شود

وزیرخارجه ایران می‌گوید، نیروهای امنیتی کشورش از آبها، سرزمین و حریم هوایی ایران دفاع خواهند کرد و نیز کشورش به عنوان یک بازیگر فعال منطقه‌ی و جهانی باقی خواهد ماند.

جواد ظریف امریکا را متهم می‌کند که عامل بی ثباتی‌ها در منطقه شده است و قطع مداخله‌های امریکا را یگانه راه اعاده امنیت و ثبات درمنطقه را می‌داند.

جواد ظریف وزیرخارجه ایران گفت: "امریکا ازفاصله یازده‌هزار کیلومتری به منطقه آمده است جنگنده‌های خودش را به فراز سرزمین ما به پرواز درمی‌آورد ما مطمینن از آبها و سرزمین خود دفاع می کنیم و این روند را ادامه می دهیم اما بهترین راه برای امریکا این است که مداخله درمنطقه ما را متوقف کند منشاء بی‌ثباتی همین است و همین بوده است".

جواد ظریف همچنین می‌گوید که ایالات متحد امریکا می‌تواند به توافق هسته‌یی برجام برگردد و سهم خود را دراین توافق ادا کند.

وزیر خارجه ایران افزود که ایران به شرکای اروپایی‌ خود و چین و روسیه که شرکای استراتژیک ایران هستند یک جدول زمانبندی ارایه داده است نه مهلت.

آقای ظریف هشدار می‌دهد، درصورت که اعضای برجام با پایان مهلت ارایه شده عمل نکنند ایران نیز دورهای بعدی رفتن به هسته‌یی شدن صلح آمیز را آغاز خواهد کرد.

وزیرخارجه ایران گفت: "شرکای ما دراروپا باید تصمیم بگیرند نه درباره ایران بلکه درباره این‌که چطورمی‌خواهند با امریکا برخورد کنند یا این‌که استقلال داشته باشند یا این‌که امریکا می‌تواند خواست‌های خود را برآنان تحمیل کند، واشنگتن خواستش را به منطور زیرپا گذاشتن قوانین بین‌الملل بربقیه جهان تحمیل می کند وبرای اروپا که آینده‌اش به چند جانبه گرایی و حاکمیت قانون وابسته است این امر تهدید است برای آینده این قاره".

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد:«من معتقد نیستم که آمریکا تمامی کارت‌ها را در اختیار داشته باشد اگر اروپا و جامعه جهانی تصمیم بگیرند که آن را انجام دهند آنها در واقع قادر خواهند بود که اقدامات مورد نیاز برای حفظ توافق را اتخاد کنند.»

  پربازدید ترین