• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سید حسن نصرالله: داعش به دنبال جنگ داخلی در افغانستان است

سید حسن نصرالله: داعش به دنبال جنگ داخلی در افغانستان است

 رهبر حزب الله لبنان در واکنش به حمله دو پهپاد اسرائیلی در این کشور گفته است که پهپادهای اسرائیلی ماموریت انتحاری داشت و ما نابودش کردیم. نصرالله همچنان گفته است امریکا به اعتراف ترامپ داعش را ایجاد کرده است و این گروه تروریستی به دنبال جنگ داخلی در افغانستان است.

به دنبال سقوط دو پهپاد بدون سرنشین اسرائیل در خاک لبنان، اسرائیل مواضعی را در این کشور نزدیک مرز سوریه هدف حملات هوایی قرار داد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفته است که این دو هواپیمای اسرائیلی که در حومه جنوب بیروت سقوط کرده اند، ماموریت انتحاری داشتند.

حسن نصرالله اظهار داشت: زمان آن گذشته است که جنگنده‌های اسرائیلی لبنان را بمباران کنند و اسرائیل در امان باقی بماند.

رهبر حزب الله لبنان افزود: حزب‌الله با همه امکاناتی که در دست دارد هرگز اجازه نخواهد داد این گونه تعرض‌ها و تجاوزها تکرار شود.

وی با بیان این‌که اسرائیل در امان نخواهد ماند تصریح کرد: ما از این موضوع ساده نمی‌گذریم و به شهرک‌نشینان شمال اسرائیل هشدار می‌دهم منتظر پاسخ باشند.

نصرالله با اظهار اینکه امریکا به اعتراف ترامپ، داعش را ایجاد کرده است گفت: داعش بهانه‌ای برای ورود نیروهای امریکایی به عراق بود.

رهبر حزب الله لبنان اظهار داشت: داعش می خواهد دوباره در سوریه و عراق قدرت پیدا کند و این یک خطر است. آنها به دنبال جنگ داخلی در افغانستان نیز هستند.

در همین حال جبران باسیل وزیر خارجه لبنان امروز، امل مدللی نماینده دایم لبنان در سازمان ملل را مامور کرد که فوراً از اسرائیل به خاطر نقض خطرناک حاکمیت لبنان به شورای امنیت شکایت کند.

همچنین سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز گفته است: اقدام به تجاوز جدید، تهدیدی برای ثبات در منطقه و تلاش برای متشنج کردن اوضاع است.

بر اساس گزارش ها دو هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل روز گذشته به خاک لبنان تجاوز کرده که از سوی حزب الله لبنان ساقط شدند.

به دنبال آن، هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل امروز صبح دوشنبه (4 سنبله) مواضعی را در نزدیک مرز سوریه هدف قرار داده که طبق گزارش ها، این حملات خسارات جانی نداشته است.

  پربازدید ترین