• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برگزاری نخستین نمایشگاه ساخته های دستی زندانیان زن در جوزجان

برگزاری نخستین نمایشگاه ساخته های دستی زندانیان زن در جوزجان

برای نخستین‌بار ساخته‌های دستی زنان زندانی و متضرر از خشونت­‌های خانواده‌گی در ولایت جوزجان به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه از سوی ریاست امور زنان جوزجان به پیشواز از جشن استقلال افغانستان به هدف کارآموزی و خودکفایی زنان زندانی راه‌اندازی شده بود.

حمیرا قاضی‌زاده، مسئول نهاد زنان برای زنان در جوزجان می‌گوید، آن زنانی که از خشونت‌های خانواده‌گی متضرر شده‌ و به این نهاد آورده می­‌شوند، این نهاد برای آنان تهیه ساخته‌های دستی را آموزش می‌دهد تا سبب خودکفایی‌شان شود.

جمیله پوپل، یک زندانی زن در جورجان با استقبال از این اقدام نهاد زنان برای زنان، راه‌اندازی این‌گونه نمایشگاه‌ها را برای بازاریابی و فروش ساخته‌های دستی زنان زندانی بسیار اثرگذار می‌داند.  

مسلمه غنی‌زاده، رئیس امور زنان جوزجان با اشاره به کارکردها و دست‌آوردهای زنان متضرر از خشونت‌های خانواده‌گی و زندانی در جوزجان می‌گوید، این زنان در زندان این ولایت آموزش می­‌بینند تا پس از آزادی بتوانند چرخۀ اقتصادی زنده‌گی خود را بچرخانند.

به گفتۀ مسؤلان نهاد زنان برای زنان در جوزجان، این نهاد برای زندانیان زن دست‌دوزی، خیاطی، قالین‌بافی و مهره‌دوزی را آموزش می‌دهد و از آغاز کارش تاکنون 1500 زن متضرر از خشونت را که در مرکز حمایتی نگهداری شده‌اند در این بخش‌ها آموزش داده‌ است.

  پربازدید ترین