• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ظریف خطاب به ترامپ: شعار نتانیاهو «جنگ تا آخرین سرباز آمریکایی» است

ظریف وزیر امور خارجه ایران، با انتشار ویدیویی از سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت:
ترامپ، آیا می‌دانستی که نتانیاهو ابزاری برای کشاندن آمریکا به باتلاق افغانستان بوده است؟ همان باتلاقی که خودت هم می‌دانی، نمی‌توانی از آن خارج شوی؟ شعار نتانیاهو از سال 1986 این بوده است: تا آخرین سرباز آمریکایی خواهیم جنگید.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پرده دیگری از نمایش تبلیغاتی خود را علیه ایران اجرا کرد و خواستار فشار بیشتر بر ایران شد و با نشان دادن تصاویری ماهواره‌ای و تکرار ادعاهای بی‌اساس خود، ایران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم کرد.

او در ادامه سناریوسازی خود با این ادعا که ایران توافق هسته‌ای و معاهده عدم اشاعه هسته‌ای (ان پی تی) را نقض کرده است از کشورهای دیگر خواست تا «به تحریم‌های دونالد ترامپ برای فشار بیشتر بر ایران ملحق شوند.»

وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب هم در توئیتی نوشت: «دارنده تسلیحات هسته‌ای «واقعی» همانند چوپان دروغگو درباره یک سایت تخریب شده ادعایی در ایران، فریاد می‌زند. او و تیم ب، بی‌توجه به خون بی‌گناهان و هفت تریلیون دلار دیگر، فقط به دنبال جنگ هستند.»

ظریف در این توئیت ویدیویی از سخنرانی سال 2002 نتانیاهو در کنگره آمریکا را ضمیمه کرده است. این ویدیو مربوط به تشویق‌های وی برای حمله به عراق در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا در سال 2002 است.

وزیر امور خارجه ایران در توییت دوشنبه شب خود نوشت: «تضمین دادن‌های وی در سال 2002 درباره «بازتاب‌های مثبت» حمله به عراق را به یاد بیاورید. ولی قطعا این بار وی نمی‌تواند از کنار به تماشا بنشیند.»

  پربازدید ترین