• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنگ به سبک تاجری به نام ترامپ!

جنگ به سبک تاجری به نام ترامپ!

 ترامپ یک تاجر اقتصادی است، برای او صرفا منافع اقتصادی اهمیت دارد، او نه به اوضاع سیاسی دیگر کشورها ارزش قایل است و نه خیلی از سیاست سر در می آورد. ترامپ فقط یک تاجر است.

از ظاهر اوضاع چنین بر می آید که مذاکرات میان آمریکا و طالبان پایان یافته و اینک آمریکا علیه طالبان دست به اقدامات نظامی شدیدتر خواهد زد و افغانستان را از لوث وجود آنان پاک خواهد نمود.
بازهم از ظواهر اوضاع چنین بر می آید که آمریکا به پاکستان اخطار داده تا دست از حمایت طالبان بردارد.
بازهم از ظواهر اوضاع چنین بر می آید که اشرف غنی دوباره یکه تاز میدان خواهد بود و مورد حمایت ترامپ قرار خواهد گرفت و یک دوره دیگر در انتخابات پیروز شده و برای پنج سال دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه خواهد زد.
بازهم از ظواهر اوضاع چنین بر می آید که رهبران طالبان در قطر زندانی شده و اجازه خروج از این کشور را ندارند.
بازهم از ظواهر اوضاع چنین بر می آید که قرار است 50 جت جنگی جدید امریکا از خلیج به پایگاه بگرام و شنیدند انتقال شود تا مخالفان مسلح بیشتر سرکوب شوند.
و ده ها مورد دیگر...
اما زهی خیال باطل... که همه اینها فقط خبر است و در پس این خبرها، نقشه و طرح از پیش تعیین شده است و یک به یک در حال اجرا....!

ترامپ یک تاجر اقتصادی است، برای او صرفا منافع اقتصادی اهمیت دارد، او نه به اوضاع سیاسی دیگر کشورها ارزش قایل است و نه خیلی از سیاست سر در می آورد. ترامپ فقط یک تاجر است.
ترامپ بخوبی درک کرده است که با طاهری احمقانه چگونه دیگران را فریب دهد و جیب های آنان را به نفع خود خالی نماید.
برای ترامپ نه غنی ارزش دارد و نه عبدالله، نه پشتون مهم است و نه تاجیک، نه از اسلام سر در می آورد و نه از مسیحیت، او فقط یک تاجر است.

ترامپ به عنوان یک تاجر با همه بازی می کند و عملا به همه فهمانده است که با پول آنان را می خرد و از بغل شان ده برابر آنچه برای شان هزینه کرده باید بیرون بکشد.
او محاسبه کرده است که چقدر روی غنی خرج کند و چقدر روی طالبان و داعش، که بتواند از پهلوی آنان ده ها برابر آنچه خرج کرده پیدا کند.

ترامپ یک روز همه را برای مبارزه با مخالفان (خودساخته) به میدان می آورد و یک روز دیگر بدون درنظر گرفتن دیگران، همه نقشه ها و طرح های آنان را با یک "توییت" با خاک یکسان می سازد.

ترامپ نه تنها سیاستمداران کشور ما را فریب داده و درگیر اخبار دروغین سیاسی و نظامی و استخباراتی کرده است که پای اکثر سیاستمداران جهان را به میان آورده و پس از یک بازی چندین ماهه همه آنان را به التماس واداشته است. (اینک اکثر کشورهای ذیدخل در امور افغانستان از ترامپ خواسته اند تا لطف کند و اجازه دهد تا تمایندگان آمریکا به مذاکرات صلح بازگردند.)

جالب اینجا است که من (نادان به سیاست) در این گوشه تنهایی میتوانم بازی مسخره و تحقیر آمیز ترامپ را با سیاستمداران افغانستان و کشورهای ذیدخل در امور افغانستان ببینیم ولی به اصطلاح سیاستمداران امروزی با همه علم و تجربه و اتاق فکرهایی که تشکیل داده اند، حتی گوشه ای از این بازی و تحقیر شدن پیاپی خودشان را نمی بینند، انگار که در عالم سیاست امروز، "کور و کر" شده اند.

کمی بخود بیایید و ببینید که همه بازیچه دست یک تاجر سیاسی شده اید و پشت سر هم مغلوب بازی های وی می شوید و باز بفکر راه چاره برای خود هستید و بازهم مغلوب یک بازی دیگر...!
لطفا همه کنار بروید تا تکلیف این مردم بیچاره ما مشخص شود. اگر شما کسانیکه ادعای سیاست دارید و باعث و بانی همه این بدبختی ها شده اید، از سردمداری و قدرت طلبی های تان فاصله بگیرید و مردم را بحال خود رها سازید، یقینا این مردم بسیار بهتر از شما راه خود را پیدا کرده و آینده فرزندان خود را تامین خواهند نمود.
اما افسوس که این جرات ندارند و همچنان در پی قدرت طلبی و پول پرستی نه تنها خود را که آینده این سرزمین را به نابودی کشانده و تا محو همه چیز و هم کس از افزون طلبی های خود دست نخواهند کشید.
کاش شما به اصطلاح سیاستمداران زودتر از این دنیا بروید تا مردم خود را ه خود را بیابند.

  پربازدید ترین