• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کشته و زخمی شدن 8 طالب هم زمان با سفر حمدالله محب به ولایت غزنی

کشته و زخمی شدن 8 طالب هم زمان با سفر حمدالله محب به ولایت غزنی

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که همزمان با سفر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور به این ولایت، 8 شورشی طالب کشته و زخمی شده‌اند.

دفتر والی غزنی در یک خبرنامه گفته است، قبل از ظهر امروز پنج‌شنبه(21سنبله) در نتیجه عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی در روستای لاغری ولسوالی خواجه عمری ولایت غزنی، 6 شورشی طالب کشته و 2 تن دیگرشان زخمی شدند.

بر اساس این خبرنامه، این عملیات همزمان با سفر حمدالله محب، مشاور امنیت ملى رییس‌جمهور به هدف تدابیر امنیتى و سرکوب طالبان در ولایت غزنی انجام شده است.

حمدالله محب امروز در رأس یک هیئت بلندپایه دولتی که در آن رهبری سکتور امنیتی و دفاعی و برخی وزرای کابینه نیز حضور داشتند، به ولسوالی خواجه عمری ولایت غزنی سفر کرد.

دفتر شورای امنیت ملی هدف این سفر را بررسی اوضاع امنیتی در ولایت غزنی خوانده و گفته است که حمدالله محب در غزنی از ایجاد اردوی محلی در هر ولسوالی این ولایت به خصوص ولسوالی‌هایی که زیر تهدید بلند قرار دارند، خبر داده است.

مشاور امنیت ملی در حالی به ولسوالی خواجه عمری سفر کرده که حدود دو ماه قبل نیروهای امنیتی پس از چهار سال توانستند این ولسوالی را از اداره طالبان خارج سازند.

  پربازدید ترین