• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

توزیع مرغ تخمی برای ده ها زن در ولایت بلخ

توزیع مرغ تخمی برای ده ها زن در ولایت بلخ

نهاد دست‌به‌دست در ولایت بلخ، برای بیش از صد زن نیازمند و بی‌بضاعت در ولسوالی خلم این ولایت مرغ تخمی با تجهیزات نگهداری آن توزیع کرده است.

احمدکامران حکمتی، مسئول برنامه‌های نهاد دست‌به‌دست در بلخ هدف از این کمک‌ها را مبارزه با ناداری عنوان می‌کند و می‌گوید که زنان نیازمند می‌توانند از این طریق مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

در این حال شماری از زنان نیازمند و بی­‌بضاعت که از این کمک‌­ها بهره‌مند شده‌اند، می‌گویند که با این کمک‌ها وضعیت اقتصادی‌شان بهبود خواهد یافت.

پروانه یکی از این زنان می‌گوید، با فروش تخم‌های مرغ مشکلات اقتصادی خود را حل می‌کند و مصرف آموزش کودکانش را نیز می‌پردازد.

شهلا حدید، رئیس امور زنان بلخ با استقبال از این کمک­‌ها می‌گوید که این کار در بخش بهبود وضعیت اقتصادی خانواده­‌ها بسیار اثرگذار است.

او می‌گوید، شماری از خانواده­‌ها با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می­‌کنند از این‌رو این کمک‌ها می­‌تواند تا اندازه‌یی مشکلات آنان را برطرف کند.

در حال حاضر زنان در ولایت بلخ گذشته از مرغداری، سرگرم کارهای چون رستورانت‌داری، مالداری و فعالیت­‌های کشاورزی نیز هستند و می‌کوشند تا از رهگذر اقتصادی به خودکفایی برسند.

گفتنی‌ست با آن که در جریان سال‌های گذشته کمک‌­های زیادی در زمینه­‌های گوناگون برای زنان نیازمند صورت گرفته، اما هنوز هم خانواده­‌های بی‌بضاعت زیادی در کشور وجود دارند.

  پربازدید ترین