• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آخرین نشست شورای وزیران به ریاست عبدالله

عبدالله که در آغاز این نشست کمتر در برابر دوربین رسانه‌ها سخن زد، از نیروهای امنیتی خواست تا در امور انتخابات مداخله نکنند.
به گزارش رادیو آزادی، در همین حال شماری از کارشناسان می‌گویند نشست‌های شورای وزیران در چند سال پسین دستاورد خاصی نداشته و بیشتر تحت تأثیر جنجال‌ها میان ارگ و ریاست اجرائیه بوده است.

آخرین نشست شورای وزیران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به ریاست عبدالله عبدالله روز دوشنبه به پایان رسید.
آقای عبدالله در این نشست تأکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان باید بی‌طرفی خود را در انتخابات پیش رو بگونۀ کامل نگهدارند.
او افزود: "این آخرین نشست شورای وزیران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است. این‌جا وزیر داخله نیز حضور دارد. از این رو بار دیگر تأکید می‌کنم که نیروهای دفاعی و امنیتی باید در انتخابات آینده بی‌طرفی‌شان را حفظ کنند. آنان مسئولیت تأمین امنیت این روند را دارند و باید از این مسایل خودشان را دور نگهدارند."

بر اساس معلومات ریاست جرائیه، عبدالله عبدالله با رسیدن به قدرت از سال 1393 تا 1398خورشیدی 103 جلسه شورای وزیران را به عنوان رییس اجرایی افغانستان برگزار کرده است که 1007 فیصلۀ گوناگون در این نشست‌ها صورت گرفته است.

قابل یاد‌آوری است که حکومت وحدت ملی به رهبری محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله در سال 2014 میلادی پس از جنجال‌های انتخاباتی و میانجیگری جامعه جهانی شکل گرفت.
پست ریاست اجرایی در نتیجه توافق سیاسی به ریاست عبدالله عبدالله تشکیل شد. بر اساس این توافق، دو طرف در حکومت وحدت ملی سهم پنجاه درصدی داشتند.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان برگزارشود.

  پربازدید ترین