• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دزدی، انتحار و قتل برای تامین زندگی اشرافی و مخارج تبلیغات انتخاباتی توسط غنی و همسرش

دزدی، انتحار و قتل برای تامین زندگی اشرافی و مخارج تبلیغات انتخاباتی توسط غنی و همسرش

گزارش‌نامه افغانستان اخیرا اقدام به افشاگری در خصوص نقش رولا غنی و کاخ ریاست جمهوری در طراحی و اجرای حمله تروریستی 31 حمل 1398 به وزارت مخابرات و تکنالوژی کرده است. در این عملیات یک مهاجم انتحاری با انفجار خود، بخشی از دیوار وزارت مخابرات را تخریب کرد و سپس مهاجمان مسلح وارد آن وزارتخانه شدند. در این حمله دست کم 10 نفر از جمله 7 غیرنظامی و 3 نظامی کشته شدند که در میان آنها، جسد بی جان دو زن نیز به جا مانده است. این در حالی است که طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

 به گزارش گزارش‌نامه افغانستان، در پی حمله انتحاری به وزارت مخابرات، تمامی اسناد میلیون دالری به نام رولا غنی که در وزارت مخابرات موجود بود، به طور مخفیانه از بین برده شده است. رزاق مامون در این رابطه نوشت که گزارش ویژه ای از یک منبع خاص در وزارت مخابرات در اختیار گزارش‌نامه افغانستان قرار گرفته که نشان می دهد، محفل کاخ ریاست جمهوری در تدارک حمله انتحاری به این وزارتخانه دست داشته است. طبق اخبار رسیده، مهاجمان به گونه ای عجیب، موفق شده بودند خود را به بخش اسناد محرمانه صورت حساب های میلیون ها تن از مشترکین موبایل و بخش خدمات انترنتی و فروش اعتبار تلیفون برسانند و به طور حساب شده، تمامی اسنادی که نشان دهنده دزدی اعتباری از تلیفون های همراه و انترنت توسط رولاغنی بود را به آتش کشیده و از بین ببرند.

پس از افشای دزدی های دولت غنی از اعتبارات موبایل، کمپینوهای دادخواهی مردم در شبکه های اجتماعی تحت نام « کریدتم را دزدی نکن! اترا کجاست؟» مقامات دولتی را با تهدید یک اقدام عمومی مواجه کرده بود. درگزارش آمده است که بخش اعظم پول های حاصل از سرقت اعتبارتلیفون ها و ظرفیت حساب های اینترنتی از سوی شرکت های مخابراتی، به طور مرتب به کاخ ریاست جمهوری منتقل شده و یا در اختیار خانم رولاغنی قرار داده شده است تا مصروف فعالیت های انتخاباتی اشرف غنی و مهندسی انتخابات گردد.

کمپین "اترا ـ کجاست" پس از به اوج رسیدن دریافت پول اضافی و "دزدی کریدیت" مشتریان توسط شرکت‌های مخابراتی در افغانستان، آغاز شد. شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان کمپین "اترا  کجاست" را به دلیل ارائه خدمات کم کیفیت و دریافت هزینه اضافی شرکت‌های مخابراتی، عدم نظارت لازم بر پروسه اخذ 10 فیصد مالیات مخابراتی و فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی به راه انداختند.

حدود شانزده میلیون نفر در کشور از موبایل استفاده می کنند و هرلحظه میزان مصرف کریدیت تلیفون و انترنت در آن به صورت زیادی اضافه می شود. در نتیجه، عملیات اخذ غیرمجاز از کریدیت پولی مشتریان، یک رقابت شدید بین نهادهای دولتی به وجود آورده تا از این پول شناور و سهل الوصول، سهمیه روزانه ای را دریافت کنند.

در گزارش مذکور قید شده است که با افزایش دامنه اعتراضات اخیر کاربران در شبکه های اجتماعی، ارگ تصمیم گرفته تا در پایان دوره ریاست جمهوری داکتر غنی، هیچ سندی در این باره در آرشیو وزارت مخابرات موجود نباشد و بهانه ای برای محاکمات بعدی قرار نگیرد.

برداشت از پول میلیون ها نفر به نام مالیات، درحالی صورت گرفته است که هیچ سندی از این دزدی های گیج کننده در وزارت مالیه وجود ندارد.

برنامه نابودی اسناد با اعتبار میلیون ها دالر به نام خانم رولا غنی با همکاری رئیس پیشین امنیت ملی- "عباس استانکزی"- عملی گردیده است.

  پربازدید ترین