• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کشتار مسلمانان بی گناه توسط طالبان به نام داعش

کشتار مسلمانان بی گناه توسط طالبان به نام داعش

روز شنبه به تاریخ 98/5/26 در محفل عروسی شیعیان، واقع درغرب کابل، عملیات انتحاری صورت گرفت که حدود 80 کشته و 180 زخمی نتیجه آن بود.

اداره امنیت ملی افغانستان، موفق به ضبط تصاویری از عوامل انفجار و بازداشت عامل پشتیبانی این عملیات گردید که از اعترافات مشخص شد، عامل انتحاری از اعضاء شبکه حقانی (بخش تروریستی و تندرو طالبان) بوده است. این درحالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان این اقدام را تقبیح کرده و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت. سازمان امنیت ملی کشور مدعی است، طبق اسناد موجود انفجار در پل محمود خان کابل، حوزه ششم امنیتی، مسجد امام باقر (ع) در دشت برچی، شهدای جنبش عدالت خواهی تبسم و... همگی توسط شبکه حقانی و طالبان انجام شده است، لیکن داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

این موضوع بیان‏گر آن است که پاکستان به منظور دادن وجهه مردمی و ایجاد زمینه پذیرش عمومی نسبت به طالبان، برای به دست گرفتن آینده افغانستان، گروه داعش را پوششی برای جنایت های طالبان قرار داده است و در صورت ورود طالبان به حکومت، این داعش خواهد بود که بخش های تندرو طالبان را جذب و جای طالبان را در افغانستان پر خواهد نمود، تا همچنان پاکستان نفود خود را بر افغانستان حفظ و رهبران آینده افغانستان، خود را ملزم به همکاری و هماهنگی با پاکستان بدانند. این موضوع روی دیگر سیاه مذاکرات صلح و اهداف شوم آمریکا و انگلیس در افغانستان را نیز روشن می‏نماید، که هدف اصلی آمریکا صلح نیست بلکه در صدد ایجاد یک حکومت دست نشانده مانند حکومت آل سعود در افغانستان است تا هم منافع مادی خود را همچنان حفظ و تامین نماید و هم هزینه حضور نظامی را به حداقل برساند. ظاهرا اشرف غنی با این همه خوش خدمتی، به اندازه کافی نتوانسته منافع آمریکا را در افغانستان تامین کند که به دنبال جایگزین وی هستند.

  پربازدید ترین