• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مراسم اختتامیه مسابقات فوتبال مهاجرین، جام استقلال با حضور سفیر کشورمان در تهران برگزار شد

مراسم اختتامیه مسابقات فوتبال مهاجرین، جام استقلال با حضور سفیر کشورمان در تهران برگزار شد

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران می‌گوید که پس از نائب قهرمانی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال کشور در آسیا، توجه به ورزش مهاجرین بیشتر شده و آن‌ها به خصوص به دنبال ایجاد یک اتشه یا نمایندگی رسمی ورزش افغانستان در قالب سفارت کشور در تهران هستند.

عبدالغفور لیوال که عصر روز گذشته (جمعه، 29 سنبله) در مراسم اختتامیه مسابقات فوتبال مهاجرین، جام استقلال در ورزشگاه شهید هرندی تهران سخن می‌گفت، به پایان رسیدن این جام و قهرمانی تیم افغان جوان و هم‌چنین نائب قهرمانی تیم اتحاد جنوب را تبریک گفت.
 
وی خطاب به ورزشکاران و فوتبالیست‌های حاضر در این مراسم گفت: "همه شما قهرمان هستید و همه شما برنده هستید".
 
سفیر کشور ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان مسابقات فوتبال مهاجرین به خصوص جام استقلال، به صورت ویژه از مسئولین هیأت فوتبال مهاجرین ولایت تهران، نجیب‌الله اکبری و همکارانش تشکر کرد.
 
وی خطاب به مسئولین فوتبال مهاجرین خاطرنشان کرد: "سفارت افغانستان همیشه در کنار شما خواهد بود".
 
لیوال با بیان این‌که بخش فرهنگی سفارت امکانات بسیاری در اختیار ندارد، اما از کارمندان این بخش که بر اساس علاقمندی و احساس مسئولیت با ورزش مهاجرین همکاری می‌کنند، تشکر و قدردانی نمود.
 
وی در ادامه یک خبر خوش به فوتبال مهاجرین داد و گفت که به دنبال ایجاد اتشه یا نمایندگی رسمی ورزش افغانستان در قالب سفارت کشور در تهران برای رسیدگی به ورزش مهاجرین اند.
 
نماینده فوق‌العاده افغانستان در تهران در این مورد خاطرنشان کرد: "قبل از آمدن به ایران، با رییس کمیته المپیک و در مجموع با مسئولین ورزشی افغانستان صحبت کردم، و یک وعده از پیش‌شان گرفتم که ما یک نمایندگی با صلاحیت را در چوکات سفارت افغانستان ایجاد کنیم، که یک اتشه یا نمایندگی باشد، آن‌ها این را پذیرفتند، اما یک مقدار کار می‌خواهد و کار هم با جانب ریاست ورزش در افغانستان و هم با جانب ایران ادامه دارد".
 
وی تأکید کرد که جامعه ورزشکاران مهاجر افغانستان در ایران هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت، یک جامعه قابل توجه است و برنده شدن تیم فوتسال کشور به عنوان نائب قهرمان آسیا، توجه به ورزش افغانستان در ایران را بیشتر ساخته است.
 
لیوال در مورد مشکل مجوز برگزاری مسابقات ورزشی مهاجرین در ایران گفت که در این مورد در جریان همین هفته با مسئولین بلندپایه وزارت داخله ایران از جمله رییس اموراتباع و مهاجرین صحبت می‌کند و یکی از بخش‌های صحبت‌های او، توجه به کار ورزشکاران مهاجر خواهد بود.
 
این در حالی است که به گفته علی احمدی، سرپرست هیأت فوتبال مهاجرین ولایت تهران، در سال‌های گذشته وزارت داخله ایران همکاری خوبی با آن‌ها در بخش صدور مجوز مسابقات داشته، اما امسال این اتفاق نیافتاده و در حدود 9 ماه است که درخواست مجوز داده و هنوز با آن‌ها همکاری صورت نگرفته است.
 
وی از سفیر و دیپلمات‌های سفارت کشور در تهران خواست که در راستای حل مشکلات ورزش مهاجرین همکاری نمایند.
 
احمدی خاطرنشان کرد که در هیأت فوتبال مهاجرین تهران حدود 40 تیم از مهاجرین مقیم تهران و اطراف تهران حضور دارند و در حدود هزار نفر از ورزشکاران مهاجر زیر پوشش این هیأت فوتبال هستند.
 
علی‌ پهلوانزاده، از نمایندگان فدراسیون فوتبال افغانستان در ایران نیز در سخنانی در مراسم اختتامیه مسابقات فوتبال مهاجرین، جام استقلال در تهران گفت: "امیدواریم با حمایت سفیر و سفارت افغانستان، تیم ملی فوتبال ما، همانند فوتسال در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد".
 
وی با بیان این‌که هر نوع بازیکنی که فکر کنید، در قالب تیم‌های مهاجرین در ایران حضور دارند، خاطرنشان کرد: "فقط استعدادیاب نداریم، از طرف فدراسیون فوتبال افغانستان به تازگی یک نمایندگی تشکیل شده که ما دوست داریم این نمایندگی از طرف سفارت حمایت شود، استعدادیاب بیاید و استعدادهای فوتبال مهاجرین کشف و به تیم ملی افغانستان اضافه شود".
 
پهلوانزاده تأکید کرد، بچه‌هایی که در داخل ایران زندگی می‌کنند، مثل بازیکنانی که در اروپا به سر می‌برند، در قبال خاک و پرچم افغانستان حق دارند و آن‌ها دوست دارند این جوانان از قلم جا نمانند و در آینده، از مهاجرین افغانستان در ایران برای تیم ملی فوتبال کشور استفاده شود؛ کما این‌که این توجه در فوتسال صورت گرفته است.
 
این در حالی است که فینال مسابقات فوتبال مهاجرین افغانستان مقیم تهران به مناسبت صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور، زیر نام جام استقلال، عصر روز گذشته(جمعه، 29 سنبله) میان تیم‌های اتحاد جنوب و افغان جوان در ورزش‌گاه شهید هرندی تهران برگزار شد.
 
به گفته نجیب‌الله اکبری، رییس جرایی هیأت فوتبال مهاجرین ولایت تهران، مسابقات جام استقلال به مناسبت صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور، با حضور 12 تیم و به طور دو حذفی برگزار گردید که در نهایت تیم‌های اتحاد جنوب و افغان جوان به دیدار پایانی راه یافتند.
 
این در حالی است که در این دیدار، تیم افغان جوان با تک گل مجتبی محمدی در برابر تیم اتحاد جنوب به برتری دست یافت و قهرمان این دیدار شد. تیم افغان جوان پیش از این قهرمان مسابقات جام رمضان هیأت فوتبال مهاجرین ولایت تهران شده بود.

  پربازدید ترین