• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صلح یا حملات شدیدتر و کشنده تر؟

صلح یا حملات شدیدتر و کشنده تر؟

عبدالملک الحوثی در راستای تاکید برابتکار جدید صلح گفت : اگر ریاض به صلح روی نیاورد دیگر هیچ خط قرمزی وجود ندارد و حملات شدیدتر و کشنده تر خواهد بود.

الحوثی در راستای تاکید بر ابتکار جدید صلح مبنی بر توقف حملات پهپادی و موشک های بالستیکی و انواع حملات در صورت توقف حملات عربستان که مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی از ان سخن گفته بود، گفت: اگر ریاض به صلح روی نیاورد دیگر هیچ خط قرمزی وجود ندارد و حملات شدیدتر و کشنده تر خواهد بود .

المشاط که در پنجمین سالروز انقلاب 21 سپتامبر سخنرانی می کرد با تاکید بر صلح داخلی از همه گروه های شرکت کننده در جنگ خواست با جدیت در مذاکرات جدی و واقعی که به برقراری صلح ملی گسترده بیانجامد و هیچ طرفی را فروگذار نکند، شرکت کنند.

وی تاکید کرد دولت صنعاء برای برقراری صلح و پایان کشتار یمنی ها و حفظ روابط برادری و اولویت قرار دادن منافع عالی ملی از تشکیل یک کارگروه ملی خبر داد که آماده پذیرش همه افراد و آن ها که فریب متجاوزان بیگانه را خورده اند، هستند.

وی از این تیم خواست تا به تلاش های خود برای برقراری ارتباط با گروههای مختلف یمن ادامه دهد.

المشاط از توقف حمله پهپادی و موشک های بالستیکی و انواع حملات به خاک عربستان خبر داد و افزود: منتظر پاسخ مشابه یا بهتری از ریاض در توقف انواع حملات و بمباران هوائی یمن هستیم و در صورت عدم پاسخگوئی ریاض به این ابتکار،ما نیز برای خود حق پاسخگویی قائل هستیم.

وی تاکید کرد : با وجودی که ما باور داریم بیشترین ضرر ادامه جنگ در درجه اول و مستقیما متوجه کشورهای متجاوز و نه ما خواهد بود اما ادامه جنگ به نفع هیچ کسی نیست بلکه به تحولات خطرناکی منجر خواهد شد .

وی افزود: در صورت عدم پاسخگوئی ریاض به ابتکار ما، عمق مناطق آنان و مهم ترین تاسیساست اقتصادی و نفتی و حیاتی مورد حملات جدید قرار خواهد گرفت.

گفتنی است ابتکار المشاط چند ساعت پس از هشدارهای محمد عبدالسلام رئیس هیات ملی درباره نقض توافق الحدیده از سوی متجاوزان سعودی ارائه شد به گونه ای که وی نسبت به نقض توافق سوئد در پی افزایش تنش از سوی متجاوزان سعودی آمریکایی با حملات شدید به الحدیده هشدار داد.

عبدالسلام در صفحه خود در توییتر نوشت : حملات شدید به الحدیده می تواند توافق سوئد را نقض کند بنابراین ائتلاف باید تبعات این افزایش حملات را بپذیرد.

"ضیف الله الشامی" سخنگوی دولت نجات ملی نیز تاکید کرد : عملیات نظامی متجاوزان در الحدیده ،نقض آشکار توافق سوئد و شانه خالی کردن رسمی از آن است و توقیف کشتی های دارای مجوز از سازمان ملل، نقض خودسرانه به منظور تشدید محاصره مردم یمن و تحمیل خسارت و ضررهایی به آنان برای باقی ماندن کشتی ها در پهنه دریاست .

ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از حادثه هدف گیری شرکت آرامکو در عملیات گسترده ای به نام دومین عملیات بازدارنده این ابتکارها را ارئه داده و موضع گیری کرده و بر ادامه حملات شدید خود در صورت عدم توقف حملات متجاوزان و ادامه محاصره کشور تاکید کردند.

مردم یمن امیدوارند، رژیم عربستان سعودی به عقل بیاید به ویژه که این ابتکارها پس از 4سال و نیم از جنگ عربستان ارائه شده و گذر روزها نیز ثابت کرده ریاض در یمن به چیزی نخواهد رسید و توپ آتشینی که در یمن شعله ور کرده بزرگ شده و شراره های آن به عمق عربستان رسیده ومرزها و فرودگاه های سعودی را شعله ور کرده و به قلب تپنده اقتصاد ریاض یعنی شرکت آرامکو در منطقه الشرقیه اصابت کرده است بنابراین عربستان در صورت ادامه دادن جنگ در یمن باید منتظر ضربات دردناکتر و کشنده تری باشد .

پرواضح است عربستان هم اکنون در بحران واقعی افتاده و در باتلاق یمن غرق شده ، این ابتکار نیز کمک یمن به ریاض برای خارج شدن از این باتلاقی است که از 5 سال پیش در آن گرفتار شده است.

  پربازدید ترین