• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مجلس ایران لایحه تابعیت فرزندان مادران ایرانی را اصلاح کردند

مجلس ایران لایحه تابعیت فرزندان مادران ایرانی را اصلاح کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در نشست علنی امروز (سه شنبه) لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در نشست علنی امروز (سه شنبه) لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند که بر این اساس وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه مشکلات امنیتی اقامت پدر غیرایرانی را بررسی می کنند.

نمایندگان مجلس در این اصلاحیه مقرر کردند: فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند قبل از رسیدن به سن 18 سال به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به تابعیت ایران در می آیند فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن 18 سال در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی، می توانند تابعیت ایران را تقاضا کنند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به تابعیت ایران پذیرفته می شوند.

پیش از این در مصوبه مجلس ایران مشکلات امنیتی فقط از سوی وزارت اطلاعات بررسی می شد که با ایراد شورای نگهبان و اصلاح مجلس بنا شد که مشکل امنیتی توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بررسی می شود.

  پربازدید ترین