• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پس از اسارت 3 تیپ سعودی در نجران؛ آیا انگشت اتهام متوجه ایران خواهد شد؟

 پس از اسارت 3 تیپ سعودی در نجران؛ آیا انگشت اتهام متوجه ایران خواهد شد؟

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی 3 تیپ نظامی ائتلاف متجاوز و یگانی کامل از ارتش عربستان، به اسارت درآوردن مزدوران و نظامیان سعودی در بزرگترین عملیات نظامی نیروهای یمنی از ابتدای تجاوز علیه یمن خبر داد و این علاوه بر آزادی صدها کیلومتر است.

    نتایج عملیات ویژه در محور نجران و در عمق خاک عربستان ثابت کرد که نیروهای دشمن در حال فروپاشی کامل هستند و تمام سلاح های پیشرفته آمریکایی و غربی و پشتیبانی هوایی و زمینی نمی تواند از این فروپاشی ننگین جلوگیری کند.

    محاصره 3 تیپ متشکل از 12 هزار نظامی و قطع خطوط امدادرسانی از آنها و سپس حمله به آنها از جهات متعدد و به اسارت درآوردن اغلب افراد آن، مساله ای است که به روحیه عالی و شناخت دقیق از منطقه و توانی فوق العاده برای دور کردن جنگنده های دشمن و ایمانی قوی نیاز دارد.

    نکته جالب در بیانیه نیروهای مسلح یمن، تاکید آنها بر حفظ جان اسیران است که به نقطه امن منتقل شدند تا مبادا از سوی جنگنده های سعودی هدف قرار گیرند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود به خانواده های اسیران اطمینان خاطر داد.

    تلاش نیروهای مسلح یمن برای حفظ جان اسیران قابل توجیه است؛ زیرا یمنی ها تجربه تلخی با عربستان دارند. عربستان به زندگی مزدوران و فریب خوردگان کوچکترین اهمیتی نمی دهد از این رو برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خود همواره مزدورانی که به اسارت درمی آمدند، به قتل می رساند و بارها بیمارستان ها و زندان هایی که اسیران بدانجا منتقل می شدند، هدف قرار می داد. جنگنده های سعودی پیش از این زندان ذمار را بمباران کردند و حدود 200 اسیر را به قتل رساندند.

    این بار نیز جنگنده های سعودی در هدف قرار دادن اسیران پیش از آنکه به اماکن امن منتقل شوند، لحظه ای درنگ نخواهند کرد به رغم آنکه عربستان می داند که تعداد زیادی از نظامیان و افسران سعودی در میان آنها حضور دارند و این امر یاس و ناامیدی و سردرگمی سران عربستان را نشان می دهد.

    برای هزارمین بار می گوییم که عربستان می بایست جنگ جنایتکارانه خود علیه ملت یمن را به پایان برساند؛ زیرا به جز ناامیدی و شکست و رسوایی چیزی به بار نخواهد آورد و می بایست ابتکار مهدی مشاط رییس شورای سیاسی عالی یمن برای آتش بس را غنیمت بشمارد و به صلح روی آورد؛ زیرا این تنها گزینه اش است و هر اقدامی غیر از این، خودکشی محسوب می شود.

    اگر عربستان و آمریکا تلاش کردند تا با متهم کردن ایران رسوایی خود در حملات پهپادهای یمنی به تاسیسات آرامکو را پنهان کنند، این بار چگونه می خواهند بر شکست بزرگ خود در نجران سرپوش بگذارند؟!

  پربازدید ترین