• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران از رویکرد انتخابات که توسط دولت افغانستان انتخاب شده، حمایت می کند

ایران از رویکرد انتخابات که توسط دولت افغانستان انتخاب شده، حمایت می کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان می گوید که این کشور از رویکرد انتخابات، به عنوان رویکرد انتخاب شده دولت افغانستان حمایت می کند.

سید عباس موسوی در نشست هفته وار خود با خبرنگاران در وزارت خارجه ایران در تهران، در مورد برگزاری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و روند صلح کشور گفت: ایران از رویکرد انتخابات که توسط دولت افغانستان انتخاب شده، حمایت می کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد مذاکره با هیاتی از گروه طالبان در تهران گفت: ایران راه حل مسائل افغانستان را حضور همه گروه ها و کنش گران سیاسی در گفتگوها می داند که با حمایت و هدایت دولت مرکزی این کشور صورت گیرد تا این روند صلح به صلح و ثبات در افغانستان و منطقه منجر شود.
 
وی با بیان این که ایران به دنبال ثبات و امنیت در افغانستان است، تصریح کرد که در این زمینه همواره در گفتگوها با گروه های مختلف افغانستانی و دولت این کشور، بر این سیاست اصولی خود پافشاری کرده و این سیاست را ادامه خواهد داد.
 
این در حالی است که پیش از این محمدرضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز با حضور در برخی مراکز رای دهی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نماد دمکراسی و مردم سالاری در کشور خوانده بود؛ به گونه‌ای که ساختار نظام افغانستان را تضمین خواهد کرد.
 
انتخابات ریاست جمهوری کشور در حالی برگزار شد که پیش از به بن بست رسیدن مذاکرات آمریکا و طالبان و توقف آن، آمریکا و حتی برخی قدرت های منطقه چون روسیه و چین، روند صلح را نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دارای اولویت خوانده بودند، اما دولت بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.
 
گزارش های موثق متعددی در این مورد وجود داشت که آمریکا با اعمال فشار بر دولت، به دنبال لغو و یا تعویق در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان بوده است، اما این توطئه‌ها و فشارها با تصمیم غیرمنتظره دونالد ترامپ، نقش برآب شد.
 
دولت تاکید کرده که روند صلح کشور با محوریت مردم افغانستان پس از انتخابات ریاست جمهوری از سر گرفته خواهد شد.

  پربازدید ترین