• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشکل تردد زائرین افغانستانی در مرز شلمچه رفع شد

مشکل تردد زائرین افغانستانی در مرز شلمچه رفع شد

مشکلات زائرین افغانستانی اربعین در مرز شلمچه از صبح امروز با پیگیری مسئولان وزارت داخله ایران بر طرف شده است.

روند ثبت نام و اعزام مهاجرین افغانستانی مقیم ایران از چند روز گذشته آغاز شده و مهاجرین می‌توانند طبق سنوات گذشته به این سفر معنوی اعزام شوند.

طبق این گزارش، اما گویا در روزهای گذشته در هنگام عبور زائران افغانستانی در مرز شلمچه مشکلاتی از طرف دولت عراق برای مهاجرین بوجود آمده بود که خبرگزاری افغان ایرکا و فارس دیروز طی یاداشتی این مشکلات را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس در مرز شلمچه مشکلات بوجود آمده از صبح امروز با پیگیری مسئولان وزارت داخله ایران بر طرف شده است.

دفتر اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اهواز از امروز 8 میزان در مرز شلمچه مستقر شده و به مشکلات احتمالی کلیه زائرین خصوصا اتباع افغانستانی رسیدگی می‌کند.

«علیرضا گوروئی» مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان بیان کرد: با پیگیری سه روزه از وزارت داخله ایران و سفارت عراق مشکل تردد اتباع افغانستانی که می‌خواستند از مرز عبور کنند، حل شد.

وی تاکید کرد: طبق دستورالعمل ستاد اربعین قرار بود 12 میزان همزمان با شروع طرح اربعین در مرز مستقر شویم، ولی با مراجعه زودهنگام زائرین افغانستانی به مرز شلمچه اداره اتباع به منظور رسیدگی مشکلات زودتر در مرز مستقر گردید.

مدیر کل اتباع خوزستان ادامه داد: با رایزنی صورت گرفته از طریق وزارت داخله ایران و سفارت عراق خروج زائرین تسهیل شده  و کلیه اتباع دارای کارت آمایش که دفترچه اربعین دریافت کرده اند، می‌توانند بدون ویزا وارد عراق شوند.

وی به کلیه اتباع افغانستانی که دارای اقامت که شامل گذرنامه های الکترونیکی، طلاب، دانشجویان و افرادی که سربرگ مدارس دارند، تاکید کرد: این افراد شامل ویزای رایگان نمی‌شوند و باید از سفارت و کنسولگری‌های عراق در ایران ویزا دریافت کنند.

  پربازدید ترین