• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قابل توجه برادران و خواهران افغانستانی که با پاسپورت الکترونیکی وارد ایران شده اند

قابل توجه برادران و خواهران افغانستانی که با پاسپورت الکترونیکی وارد ایران شده اند

قابل توجه برادران و خواهران افغانستانی که با پاسپورت الکترونیکی وارد ایران شدند جهت اخذ ویزای اربعین حسینی به نکات ذیل توجه نمایند:

1. کسانیکه با پاسپورت وارد خاک ایران شده‌اند و تاریخ ویزای آن‌ها گذشته است و قصد زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی را دارند با توجه به بخشنامه ستاد اربعین از جریمه معاف شده و باید شخصاً به اداره گذرنامه ناجا مراجعه و در بدل مبلغ 173 هزارتومان، مشروط بر اینکه اول ویزای عراق را اخذ کرده باشند، خروج و مراجعت سه ماهه دریافت می‌نمایند.

2. کسانیکه با ویزای یکبار وارد خاک ایران شده‌اند و قصد زیارت کربلای معلی را در اربعین حسینی دارند، ابتدا جهت اخذ ویزای عراق اقدام نموده و سپس شخصاً به اداره گذرنامه ناجا مراجعه تا با دریافت بارکد در پاسپورت‌شان بدون هیچ مشکلی به ایران برگردند.

3. به هیچ کس اعتماد نکنید؛ جهت اخذ ویزای عراق شخصاً به دفاتر مراجع تقلید مراجعه نمایید تا شما را به سفارت عراق معرفی نمایند.

با توجه به تجربه چندین ساله متأسفانه هستند کسانیکه در کمین زائران با اخلاق اباعبدالله الحسین(ع) نشسته‌اند و از این بی‌خبری هموطنان‌مان سوء استفاده کرده و به طرق مختلف از جمله ویزای تقلبی، هزینه‌های بی‌دلیل دلالی و ... بساط کاسبی راه انداخته‌اند.

الحاج صفر علی شیرزاد
مسئول هیئت چهارده معصوم(ع) کابلی‌های مقیم تهران

  پربازدید ترین