• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله به عراق با چراغ سبز آمریکا

 حمله به عراق با چراغ سبز آمریکا

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اعلام کرد که تحقیقات در خصوص بمباران پایگاه های حشد الشعبی عراق همه بر نقش رژیم صهیونیستی تاکید دارند.

در واقع نتیجه تحقیقات در خصوص هدف قرارگرفتن پایگاه های حشد الشعبی عراق که تعداد آنها به 4 (و به روایتی 12) حمله می رسد هیچ کس را غافلگیر نکرد چرا که ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد الشعبی در 22 آگوست گذشته آمریکا را به وارد کردن 4 پهپاد اسرائیلی برای حمله مقرهای حشد متهم کرده بود.

ابومهدی المهندس وقتی آمریکایی ها را مسئول این حملات دانست و تهدید کرد که از این پایگاه ها دفاع خواهد شد، اعتراض هایی را به همراه داشت که خواستار اجرای تحقیقات به جای تهمت زدن شدند و همچنین فرمانده کل نیروهای مسلح را منبع رسمی حکومت عراق و نیروهای مسلح آن دانستند.

امروز بعد از آنکه عادل عبدالمهدی فرمانده نیروهای مسلح عراق بعد از تحقیقاتی مفصل "اسرائیل را متهم به دست داشتن در این حملات کرد همه نگاه ها به سوی طرف آمریکایی به عنوان مسئول مراقب و حمایت از آسمان عراق متوجه خواهد شد.

برای شفافیت بیشتر موضع متحد عراقی ها در خصوص تجاوزات اسرائیل علیه امنیت دولت و ملت عراق که قطعا با چراغ سبز آمریکا اتفاق افتاده است باید پیمان امنیتی بین عراق و آمریکا مجددا در پارلمان عراق مطرح شود تا بندهای آن و همچنین میزان پایبندی آمریکایی ها به آن مشخص شود.

در صورت تائید همدستی امریکا با "اسرائیل" در تجاوز به خاک عراق برای نمایندگان پارلمان، آنها باید در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در عراق که در واقع برای پوشش دادن به تجاوزات "اسرائیل" در خاک عراق حضور دارند موضعی محکم اتخاذ کنند.

حشد الشعبی که همواره توسط ارودگاه مرتجع آمریکایی – اسرائیلی در جهان عرب که داعش و گروههای تروریستی در عراق را مسلح کرد مورد هجمه سیاسی و نظامی قرار می گیرد، امروز بیش از پیش بهای حضور با ایمان خود در محور مقاومت و ائتلاف شوم ارتجاع منطقه با صهیونیست ها را می پردازد و معتقد است که امنیت منطقه با تلاش همه کشورهای منطقه محقق می شود و "اسرائیل" بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه و ثبات آن است.

حشد الشعبی نیرویی است که با فتوای مرجعیت دینی از بطن اراده ملت عراق برای مقابله با شرایط دشواری که منطقه و عراق را درنوردید به وجود آمد و نزدیک بود منجر به تقسیم عراق و آوراگی ملت آن شود. این شرایط همچنان پابرجا هستند و خطری جدی برای عراق محسوب می شود و عراقی ها اجازه نخواهند داد که نماد قدرت و وحدت و سربلندی آنها برای دلخوشی"اسرائیل" و ارتجاع منطقه مورد حمله قرار بگیرد.

  پربازدید ترین