• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عدم دریافت کتاب درسی دختران دانش آموز اتباع افغانستانی منطقه 19 تهران با قیمت دولتی

عدم دریافت کتاب درسی دختران دانش آموز اتباع افغانستانی منطقه 19 تهران با قیمت دولتی

دختران دانش آموز اتباع افغانستانی پایه اول دبستان شهید موسوی منطقه 19 تهران از دریافت کتاب درسی با قیمت دولتی محروم شدند.

«محمد اسلام غلامی» فعال فرهنگی افغانستانی مقیم ایران طی یادداشتی این مشکل را مورد بررسی قرار داده است.

در این یاداشت آمده است: آموزش و پرورش منطقه 19 تهران همه دانش آموزان اتباع افغانستانی پایه اول را در سیستم آموزش و پرورش جهت کتاب درسی دولتی ثبت نام و پول کتاب ها را نیز دریافت کرده بودند

این در حالی است که همه دانش آموزان ایرانی مدرسه دخترانه شهید موسوی سنجش را انجام داده اند و در اولویت قرار گرفته اند امّا اتباع افغانستانی ثبت نام شده را در تاریخ 1398/7/17 جهت سنجش برایشان معرفی نامه صادر شده و تابحال که 10 روز از شروع مدارس گذشته حتی1نفر هم در این مدّت به سنجش فرستاده نشده است.
چرا اینقدر دیر؟!
مگر در نظام آموزشی باید این همه فرق باشد؟!

در یک کلاس همه دانش آموزان ایرانی کتاب درسی دارند چون همه آنها سنجش شده اند اماّ دانش آموزان اتباع حتی یک نفر هم کتاب ندارد چون هنوز به سنجش  فرستاده نشده اند.

امروز هم با همه والدین دانش آموزان تماس گرفته شده و گفتند که بیایید پول هایتان را پس بگیرید و برای فرزندانتان کتاب با قیمت آزاد از بازار تهیه کنید چون سایت بسته شده و قیمت کتاب در خرّازی های محل در بعضی موارد با قیمت 150 هزار تومان به فروش میرسد!

واقعاً چرا تاوان این بی تدبیری ها و بی برنامه گی های مسئولان و دست اندرکاران و قانونگذاران را دانش آموزان اتباع باید بدهند؟

کجاست آن مسئول محترمی که میگفت در نظام آموزش و پرورش ما فرقی بین دانش آموزان ایرانی و افغانستانی وجود ندارد؟  
آیا نظارتی هم هست یا فقط بلدند خوب حرف بزنند و عملی در کار نیست؟

  پربازدید ترین