• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جلسه مشورتی معاون رییس جمهور با جمعی از وکلا و رهبران احزاب سیاسی

جلسه مشورتی معاون رییس جمهور با جمعی از وکلا و رهبران احزاب سیاسی

بعد از ظهر امروز دو شنبه 15 میزان 1398 جمعی از اعضای ولسی جرگه و مشرانوجرگه، رهبران احزاب سیاسی، علما و شخصیت های سیاسی با حضور در دفتر ارتباطات مردمی معاونت دوم ریاست جمهوری، با استاد سرور دانش معاون رئیس جمهور دیدار و در باره مسایل پس از انتخابات و هماهنگی های لازم بحث و تبادل نظر کردند.

معاون رئیس جمهور در این دیدار یک بار دیگر از تلاش های نمایندگان همکار تیم دولت ساز در شورای ملی، رهبران احزاب سیاسی، شخصیت های متنفذ و مردمی در موفقیت یک پروسه ملی و سرنوشت ساز و حمایت آنان از تیم دولت ساز تقدیر به عمل آورد و عملکرد آنان را در راستای حمایت از این تیم انتخاباتی و جذب اعتماد مردم برای حمایت از این تیم، تحسین برانگیز خواند.

استاد دانش اظهار داشت که انتخابات دور چهارم ریاست جمهوری با کمترین چالش و مشکل برگزار شد و تا کنون عملکرد کمیسیون های انتخاباتی رضایت بخش بوده و همکاران بین المللی افغانستان نیز از مدیریت این پروسه رضایت دارند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد که تمام تلاش حکومت در وهله اول مبنی برگزاری انتخابات و در ثانی شفافیت این پروسه و جلب اعتماد عمومی به انتخابات بود. وی هم چنین اظهار داشت که میکانیزم تعیین و انتخاب کمیشنران  در دنیا بی پیشینه بوده و تمام احزاب و جریان های سیاسی و هم چنین نهادهای مدنی در آن سهم داشته اند و اینک عملکرد کمیسیون های انتخاباتی محصول مشترک توافق و تفاهم همه طرف های سیاسی  دخیل در انتخابات است.

استاد دانش هم چنین یادآور شد که بسیاری از تیم های انتخاباتی و شرکای بین المللی افغانستان به برگزاری انتخابات باور نداشتند و به همین خاطر نفس برگزاری این پروسه ملی یک موفقیت بزرگ برای مردم و دولت افغانستان به حساب می آید.

وی تاکید کرد که همه ما منتظر اعلان نتیجه از سوی کمیسیون های انتخاباتی هستیم و خود را مکلف می دانیم که از تصامیم نهادهای قانونی تبعیت کنیم و از دیگران نیز همین انتظار را داریم.

در این جلسه وکلا، سناتوران، رهبران احزاب سیاسی، علما و بزرگان حاضر در جلسه یک بار دیگر حمایت شان را از تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری داکتر محمد اشرف غنی اعلام داشته و تاکید کردند که آماده هستند از آرای پاک تیم دولت ساز در همه حالات دفاع کنند. آنان هم چنین از تمام تیم های انتخاباتی و کاندیدان و هم چنین از مردم خواستند که فقط منتظر اعلان نتیجه از سوی کمیسیون های انتخاباتی باشند و از هرگونه پیش داوری و تصامیم عجولانه در این زمینه خودداری کنند.

شخصیت های سیاسی حاضر در این جلسه هم چنین از کمیسیون های انتخاباتی خواستند که کار شان را در مطابقت کامل با قوانین و طرزالعمل ها و لوایح موجود در کمیسیون ها و به صورت عادلانه و شفاف انجام دهند و از دادن هر گونه بهانه به دست تیم های انتخاباتی شکست خورده، پرهیز کنند.

آنان هم چنین از مردم خواستند که با هوشیاری کامل منتظر تصامیم کمیسیون های انتخاباتی باشند و نگذارند که جریان های سیاسی و کاندیدان ریاست جمهوری که شکست خود را قطعی می دانند، از احساسات پاک آنان به نفع خویش استفاده کنند.

در این مجلس علاوه بر نمایندگان زیادی از پارلمان از جمله الحاج عباس ابراهیم زاده، سید حیات الله عالمی زاده و سید ظاهر مسرور وکلای منتخب مردم در ولایت‌های بلخ و سرپل نیز حضور داشتند و از رهبران احزاب سیاسی استاد محمد اکبری رئیس حزب حراست سید علی کاظمی رئیس حزب اقتدار ملی استاد محمد حسن جعفری دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان استاد یاسر رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان حضور داشتند.





























  پربازدید ترین