• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احمد ولی مسعود: در مقابل هر رای تقلبی خواهیم ایستاد

احمد ولی مسعود: در مقابل هر رای تقلبی خواهیم ایستاد

احمد ولی مسعود از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می گوید: در برابر رای تقلبی یا صندوق های خیالی و تغیرات در کمیسیون، در کمپیوتر و سایر دست اندازی ایستاد خواهیم شد و از آرای پاک مردم دفاع خواهیم کرد.

به نقل از رسانه های خبری کابل، احمد ولی  مسعود روز گذشته دوشنبه (15 میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت: رای های تقلبی پذیرفتی نیست بلکه در مقابل رای‌های تقلبی می‌ایستیم و با این وجود اگر بحران انتخاباتی در کشور مهار نشود، شورای نامزدان ریاست جمهوری گزینه راه‌حل مسئله خواهد بود.

 او ابراز داشته است، نامزدان بیرون از حکومت در زمان کارزارهای انتخاباتی شان در بین "انتخابات و صلح" قرار گرفته بودند و در این کارزار های انتخاباتی گاهی مسئله صلح و گاهی هم موضوع انتخابات مطرح می‌شد و نامزدان هم در یک عالم ناباورانه وارد صحنه انتخابات شدند.

آقای مسعود در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه ناعادلانه بودن انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفیتم اما ناشفاف بودن و آرای غیر بایومتریک قابل قبول نیست تاکید کرد که ما در مقابل رای‌های تقلبی و صندوق‌های خیالی ایستادگی خواهیم کرد.

 مسعود می افزاید که اگر به وعده ها عمل می شد و شفافیت درانتخابات تضمین می گردید، نیاز  به تداوم کنفرانس شورای نامزدان نبود، اما اکنون وظیفه خود میدانیم که مردم افغانستان را در جریان قرار بدهیم که وضعیت دارد به صورت غیر نورمال پیش می رود.

او تاکید کرد که بسیاری از کاندیدان نه بانک رای داشتند، نه امکانات دولتی و نه هم پول، اما با آنهم به با تمام چالشها به خاطر دموکراسی و مردم سالاری ایستاد شدند و انتخابات را برگزار کردند و هدف هم تغییر در وضعیت موجود بود، اما متاسفانه نتیجه این انتخابات به دلیل مشکلات که از قبل پیش بینی می شد پر از چالش به نظر می رسد.

 آقای مسعود همچنان اظهار داشت: امروز تمام جنجال بالای رای غیر بایومتریک شده است که در این زمینه تمام اعضای شورای کاندیدان اتفاق نظر دارند که رای غیر بایومتریک شده قابل قبول نیست.

 به گفته او کاندیدان تا کنون انتخابات غیرعادلانه را تحمل کردند، اما غیرشفاف بودن آرای مردم را هرگز تحمل نمی کند، زیرا حق مردم است و نمی گذاریم که کسانی که با تقلب بر اریکه قدرت تکیه می کنند پنج سال دیگر درحق مردم ظلم کنند.

او در پایان ازجامعه جهانی و تمام مراجع ذی دخل خواست که برای تحکیم دموکراسی درکشور شفافیت نتیجه انتخابات را مد نظر داشته باشند تا از رفتن به بحران احتمالی جلوگیری شود.

  پربازدید ترین