• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلاش می کنیم نتایج ابتدایی در زمان معین اش اعلان شود

تلاش می کنیم نتایج ابتدایی در زمان معین اش اعلان شود

 مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که آن‌ها در تلاش‌اند نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را در زمان معین آن در 27 میزان، اعلان کنند.

حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، به روز پنج‌شنبه، 18 میزان در یک نشست خبری در کابل گفت که این نهاد متعهد به تطبیق تقویم انتخابات ریاست جمهوری است و تلاش‌ها جریان دارد که نتایج ابتدایی انتخابات در زمان معین آن همه‌گانی شود.

این در حالی است که پیش از این مولانا عبدالله، یک عضو کمیسیون مستقل انتخابات از کندی کار در بخش انتقال داده‌ها به سرور مرکزی کمیسیون انتقاد کرده و گفته بود که در صورت تسریع نشدن این روند، اعلان نتایج ابتدایی انتخابات در زمان معین آن ناممکن خواهد بود.

با این حال رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات نیز تایید کرد که انتقال معلومات دستگاه‌های بایومتریک به سیستم مرکزی «به دلیل مشکلات در سرورهای کمپنی درمالوگ به کُندی به پیش می‌رود».

به همین دلیل و در پی درخواست کمیسیون انتخابات از شرکت درمالوگ، امروز دو تن از انجینیران آلمانی این شرکت به هدف سرعت بخشیدن به روند شمارش آرا به کابل آمدند. رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات با اشاره به این موضوع گفت که قرار است کارمندان کمپنی درمالوگ این روند را سرعت بیش‌تری بخشند و این معضل را حل کنند.

او در ادامه افزود که تا کنون معلومات 500 هزار  رای‌دهنده از دستگاه‌های بایومتریک به سیستم مرکزی کمیسیون انتخابات انتقال یافته است. وی هم‌چنان تصریح کرد که دو هزار دستگاه به دلیل مشکلات به قرنطین رفته است.

از سویی هم با آن که روز گذشته گزارش شد که سرور مرکزی کمیسیون انتخابات هک شده اما رییس دبیرخانه این کمیسیون این موضوع را رد کرد و گفت که «هک شدن سیستم مرکزی کمیسیون انتخابات حقیقت ندارد».

  پربازدید ترین