• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مقدماتی جام جهانی قطر؛ شکست 3 بر صفر افغانستان در برابر عمان

مقدماتی جام جهانی قطر؛ شکست  3 بر صفر افغانستان در برابر عمان

تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین دیدارش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا در مقابل تیم عمان سه بر صفر شکست خورد.

تیم های ملی فوتبال افغانستان و عمان در ورزشگاه السیب شهر مسقط، پایتخت عمان به مصاف هم رفتند.

افغانستان در این مسابقه با ترکیب اویس عزیزی، نجیم حیدری، اسلام امیری، حسن امین، ذوالفقار نظری، فیصل شایسته، آدام نجم، فرشاد نور، نورحسین، زبیر امیری و مصطفی آزادزوی بازی کرد.

با وجود این که افغانستان در دقایق اول بازی موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد، ولی در نهایت در اواسط نیمه اول تسلیم حریفش شد و دروازه‌اش باز شد.

تیم فوتبال عمان موفق شد با دبل المقبلی در دقایق 27 و 38 نیمه اول را پیروز به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم نیز عمان تیم برتر میدان بود و موفق شد در دقیقه 60 از روی نقطه پنالتی گل سوم تیمش را وارد دروازه افغانستان کند.

در ادامه نیز دیگر توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و در نهایت عمان موفق شد در خانه‌اش مقابل تیم انوش دستگیر به برتری برسد.

افغانستان در حالی تن به شکست در مقابل حریف این بازی‌اش داد که سه بازیکن تیمش، جابرشرزه، امید پوپلزی و شریف محمد را به دلیل مصدومیت در این مسابقه در اختیار نداشت.

این سومین دیدار افغانستان و دومین دیدار تیم ملی فوتبال عمان در گروه E رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا بود.

پیش از این کشورمان در این بازی‌ها یک شکست مقابل قطر و یک پیروزی در مقابل بنگلادش به دست آورده بود.

عمان نیز در نخستین دیدارش موفق به شکست هند شده بود و امروز نیز دومین پیروزی متوالی‌اش را برابر افغانستان کسب کرد.

در دیگر دیدار این گروه قطر میزبان جام جهانی 2022 در شهر داکا با حساب دو بر صفر در مقابل بنگلادش به برتری رسید.

این سومین شکست افغانستان برابر عمان در تاریخ برگزاری رقابت‌های دو تیم بود.

به این ترتیب در این گروه، قطر با کسب 7 امتیاز صدرنشین باقی ماند، عمان با 6 امتیاز دوم شد، افغانستان با سه امتیاز تیم سوم، هند با یک امتیاز چهارم و بنگلادش نیز بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارند.

طبق برنامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا شاگردان انوش دستگیر در تاریخ های 23 و 28 ماه عقرب ( آبان ) مطابق با 14 و 19 نوامبر در شهر دوشنبه تاجیکستان به ترتیب میزبان تیم های هند و قطر خواهد بود.

  پربازدید ترین