• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ادعای تجاوز جنسی بر یک دختر در بامیان؛ یک منسوب امنیت ملی بازداشت شد

ادعای تجاوز جنسی بر یک دختر در بامیان؛ یک منسوب امنیت ملی بازداشت شد

منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند که یک منسوب امنیت ملی به اتهام تجاوز جنسی به یک دختر در شهر بامیان بازداشت شده است.

بنا به گفته عبدالرحمان احمدی، سخن‌گوی والی بامیان گفت که فرد بازداشت‌شده مربوط به قطعه عملیاتی «908» امنیت ملی است. به گفته‌ی آقای احمدی، فرد مدعی گفته است که فرد بازداشت‌شده «قصد» تجاوز بر او را داشته است.

آقای احمدی گفت: «تاکنون همه چیز در حد یک ادعا و اتهام است. هیچ چیزی ثابت نشده است.»

او افزود که به دنبال مطرح‌شدن این ادعا، پولیس بامیان برای بازداشت این منسوب امنیت ملی اقدام کرده، اما قطعه عملیاتی «908» امنیت ملی واکنش نشان داده و گفته است که براساس طرزالعمل این نهاد، آنها خود فرد متهم را به پنجه‌ی قانون می‌سپارند.

سخن‌گوی والی بامیان علاوه کرد که این استدلال قطعه «908» امنیت ملی سبب شد تا درگیری لفظی بین «مجموعه‌»ای از دو نهاد امنیت ملی و پولیس ملی رخ بدهد. همزمان با این شماری از شهروندان بامیان نیز شب‌هنگام در یک حرکت اعتراضی خواستار پاسخ‌گویی امنیت ملی و بازداشت فرد متهم شدند.

در همین حال آقای احمدی تأکید کرد که یک هیأت متشکل از ریاست امور زنان، ریاست دادستانی، یک عضو شورای ولایتی و فرماندهی هماهنگی بامیان برای حل تنش به‌وجود آمده تشکیل شد. به گفته‌ی او، تنش بین دو نهاد امنیت ملی و پولیس ملی از سوی هیأت یادشده حل و فرد متهم نیز بازداشت شده است.

احمدی اضافه کرد که نهادهای عدلی و قضایی روی اتهام واردشده بر این منسوب امنیت ملی کار می‌کنند و در صورتی که اتهام درست ثابت شود، مطابق به قانون با او برخورد خواهد شد.

این در حالی است که در تاریخ بیست‌وسوم اسد سال جاری نیز از تجاوز جنسی دو مقام پولیس بامیان بر یک زن جوان در مهمان‌خانه‌ی فرماندهی پولیس این ولایت نیز گزارش شده بود.

محمد رضا یوسفی، سخن‌گوی پولیس بامیان در آن زمان گفته بود که محمد سالم، فرمانده تولی قرارگاه فرماندهی پولیس و بصیر بلوچ، فرمانده جلب‌وجذب این فرماندهی پس از ارتکاب این عمل [تجاوز جنسی] فرار کرده‌اند.

  پربازدید ترین