• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیجا شدن صدها تن در نتیجه حمله ترکیه به سوریه

 بیجا شدن صدها تن در نتیجه حمله ترکیه به سوریه

 سازمان ملل متحد روز جمعه در تازه ترین گزارشی اش اعلام کرده است که در نتیجه حمله نیروهای ترکیه و گروه های وابسته به آن به شمال شرق سوریه، تاکنون در حدود 100 هزار نفر را آواره کرده است.

در اعلامیه این سازمان آمده است که در حدود 100 هزار نفر خانه های شان را ترک کرده اند و شمار زیادی از آنان در شهرهای “حسکه” و “تل تمر” پناه گرفته اند.

سازمان ملل متحد گفته است که یک نیروگاه آب در شهر حسکه از کار افتاده است که منبع آب شرب، 400 هزار نفر در این شهر بوده است.

در این سازمان همچنان آمده است که تیم تعمیرات فنی به خاطر درگیری میان ارتش ترکیه و گروه های کرد نتوانسته است به این نیروگاه اعزام شود تا بتواند آب را دوباره به جریان بیندازد.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، در گزارش اخیر خود اعلام کرده است، مناطقی که هدف حملات ترکیه قرار می گیرد یا به منطقه درگیری میان ارتش انقره و گروه های کرد تبدیل شده است، بویژه در منطقه “رأس العین” (استان حسکه) و “تل أبیض (استان الرقه) خالی از سکنه شده است.

ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان “چشمه صلح” در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

“رجب طیب اردوغان”جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات “چشمه صلح” که از روز چهارشنبه در شمال سوریه آغاز شده است، توقف عملیات علیه گروه‌های کردی که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

  پربازدید ترین