• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکمتیار: دو سوم آرای «اشرف غنی» جعلی است

حکمتیار: دو سوم آرای «اشرف غنی» جعلی است

رهبر «حزب اسلامی» حکمتیار و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری کشور مدعی شد که دو سوم آرای «اشرف غنی» رهبر تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» جعلی است.

«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و تیم انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» مدعی شد که دو سوم آرایی که برای «اشرف غنی» رهبر تیم «دولت‌ساز» به صندوق‌ها ریخته شدند بدون بیومتریک بوده و جعلی است.

وی افزود: انتخابات در دور اول برنده‌ای ندارد و هر دو تیم (دولت‌ساز و ثبات و همگرایی) که مدعی پیروزی هستند دروغ می‌گویند. اگر تنها آرای بیومتریک معتبر شناخته شده و دیگر آرا باطل شوند با اطمینان می‌توانم بگویم که تیم غنی در رده سوم قرار می‌گیرد.

حکمتیار در گفت‌وگو با «صدای آمریکا» ابراز تمایل کرد که آماده است با سایر نامزدها از جمله عبدالله که مدعی تقلب در انتخابات هستند همکاری کند.

گفتنی است که رهبر حزب اسلامی تنها یک روز پس از برگزاری انتخابات مدعی شده بود که یقین دارد پیروز انتخابات است.

بسیاری از تحلیلگران از جمله شبکه تحلیلگران کشورمان دستکم برخی از داده‌های میزان مشارکتی که تاکنون منتشر شده را پرسش‌برانگیز دانسته و این افزایش ناگهانی میزان مشارکت بویژه در مناطق ناامن را غیرمحتمل می‌دانند.

برای مثال ولایت ننگرهار که در روز نخست رأی‌گیری میزان مشارکت 22 هزار و 813 نفر در 309 مرکز اعلام شده بود در روز بعد این آمار به 254 هزار 871 رأی در 390 مرکز رأی‌دهی افزایش یافت، یعنی بیش از 10 برابر میزان مشارکتی که روز انتخابات گزارش شده بود.

نتایج ابتدایی انتخابات کشور قرار است 27 میزان اعلام شود اما یکی از اعضای کمیسیون انتخابات اخیراً گفته که به دلیل آهسته پیش رفتن این روند ممکن است زمان اعلام نتایج با تعویق روبرو شود.

  پربازدید ترین