• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

سرور مرکزی کمیسیون انتخابات مورد حملات سایبری

سرور مرکزی کمیسیون انتخابات مورد حملات سایبری

اظهارات کارشناسان آلمانی پشتیبان سیستم بایومتریک در افغانستان مبنی بر تلاش‌های صورت گرفته برای نفوذ به سرور مرکزی کمیسیون انتخابات، نگرانی‌هایی را درباره شفافیت در انتخابات برانگیخته است.

به گزارش تسنیم، یکی از کارشناسان شرکت «دارملوگ» آلمان که پایگاه اطلاعات داده‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تهیه کرده گفت که سرور مرکزی کمیسیون انتخابات افغانستان مورد حملات سایبری قرار گرفته است.
این کارشناس آلمانی بدون نام بردن از کشور مشخصی گفت که بیشتر تلاش‌ها برای نفوذ به سیستم انتخاباتی افغانستان از خارج این کشور بوده است و تلاش‌های داخلی برای هک سرور را ناچیز خواند.

«ادینه» گفت: برخی کشورهای آسیایی می‌خواستند به این سیستم نفوذ کنند، اما آن‌ها نمی‌توانند از سیستم محافظتی اطلاعات عبور کنند، این سیستم بسیار قوی و کاملاً محفوظ و تحت نظارت ما است.
وی درباره تأخیر روند انتقال داده‌ها به سرور مرکزی نیز تصریح کرد که آهسته بودن این روند به دلیل کُندی شبکه‌های محلی و اینترنت است و افزود که پایگاه اطلاعات داده‌ها هیچگونه مشکل فنی ندارد.

ادینه ادامه داد که طالبان برخی از دکل‌های ارتباطی را تخریب کرده‌اند که این سبب تأخیر در انتقال اطلاعات شده است.
این کارشناس آلمانی گفت که اطلاعات باید در روز انتخابات و در همان محل وارد سرور مرکزی می‌شد، اما به دلیل ارتباط ضعیف اینترنت امکان انتقال وجود نداشت و کمیسیون مجبور شد تا دستگاه‌های بایومتریک را به مراکز انتقال دهد.

  پربازدید ترین