• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

اردوغان: هرگز عملیات نظامی در سوریه را متوقف نخواهیم کرد

اردوغان: هرگز عملیات نظامی در سوریه را متوقف نخواهیم کرد

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) با سفر به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، در هفتمین نشست شورای همکاری کشورهای ترک زبان، شرکت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان در افتتاحیه این نشست، بخش اصلی سخنان خود را به موضوع عملیات نظامی در شمال سوریه اختصاص داد و مدعی شد ترکیه هرگز از این اقدام خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

او با حمله به بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت حمله نظامی به شمال سوریه، گفت: «سخن اتحادیه عرب بر روی ما تأثیری ندارد، هنگامی که مردم سوریه فرار می‌کردند آنها کجا بودند؟ و چه کسی مرزهای خود را به سوی پناهندگان باز کرد؟»

اردوغان افزود: آنهایی که سوریه را از اتحادیه عرب بیرون انداختند، پس از عملیات چشمه صلح، سعی دارند دوباره این کشور را باز گردانند؛ این تناقض بسیار عجیب است.»

او گفت ترکیه به این سخنان گوش نمی‌دهد و هرگز از عملیات در شمال سوریه دست نخواهد کشید تا به قول او این منطقه را از «تروریست‌ها» به طور کامل پاکسازی کند و کاری که شروع کرده را به پایان برساند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت از زمان آغاز عملیات در شمال سوریه، بیش از 700 خمپاره به داخل خاک ترکیه شلیک شده که 18 کشته و 200 زخمی در پی داشته است.

او مدعی شد که ترکیه به دنبال هدف قرار دادن کردها یا تغییر ترکیب جمعیتی نیست و صرفا به دنبال مبارزه با «تروریسم» است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با خطاب قرار دادن کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گفت: «عمده این کشورها عضو سازمان ناتو هستند و ترکیه نیز عضو ناتو است؛ چه شده است که آنها از سازمان‌های تروریستی علیه یکی از اعضای ناتو دفاع می‌کنند.»

عملیات نظامی ارتش ترکیه و عناصر گروهک «ارتش آزاد» از چهارشنبه هفته گذشته در شمال سوریه آغاز شده است. روز گذشته (یکشنبه) کردهای سوریه اعلام کردند که پس از قطع امید از آمریکا، از دولت دمشق خواسته‌اند تا وارد مناطق شمال سوریه شود.

  پربازدید ترین