• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احتمال تعویق اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

احتمال تعویق اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

این منبع جزئیات بیشتری به رسانه های محلی نداد و تنها گفت که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان ( ششم مهر) را که قرار بود تا سه روز دیگر اعلام کند، برای مدتی به تعویق انداخته است.  پیش از این هم برخی از اعضای کمیسیون انتخابات ازاحتمال تعویق اعلام نتیجه اولیه گفته بودند.

کمیسیون انتخابات تاکنون این خبر را به طوری رسمی به رسانه ها اعلام نکرده است اما یک منبع معتبر در این کمیسیون امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار روزنامه 8صبح تایید کرده است که زمان اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تأخیر افتاده است.
 
دلیل این اقدام، کندی در روند انتقال و تفکیک آرای بیومترک شده عنوان شده است.

«مولانا عبدالله» یکی از اعضای رهبری کمیسیون گفته بود که به دلیل کندی انتقال اطلاعات از دستگاه بیومتریک به دستگاه مرکزی احتمال دارد اعلام نتیجه در تاریخ معین صورت نگیرد.

مقامات و نهادهای خارجی بویژه یوناما از کمیسیون انتخابات اعلام حمایت کرده و گفته است که زمان کافی باید در اختیار کمیسیون گذاشته شود تا بتواند آرای انتخابات را بصورت شفاف بررسی و اعلام کند.

یوناما از تمام تیم های انتخاباتی خواسته است که از پیش داوری خودداری و منتظر اعلام نتایج از طریق کمیسیون های انتخاباتی باشند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم مهر برگزار شد و براساس تقویم کمیسیون انتخابات قرار بود نتیجه اولیه در 27 مهر و نتیجه نهایی در 16 آبان اعلام شود.

  پربازدید ترین