• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هفت غیر نظامی در حمله هوایی نیروهای آمریکا در افغانستان کشته شدند

هفت غیر نظامی در حمله هوایی نیروهای آمریکا در افغانستان کشته شدند

«شریف الله» روز چهارشنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت: حمله هوایی آمریکایی ها در منطقه «صدمرده» در شهرستان «نرخ» انجام شده که در آن غیر نظامیان هدف قرار گرفته اند. این عضو شورای استانی میدان وردک افغانستان خواستار جلوگیری از تلفات غیر نظامیان و بررسی این حمله شده است.

هفته گذشته نیز گزارشی در مورد کشته و زخمی شدن  تعداد زیادی غیر نظامی در استان «بدخشان» افغانستان منتشر شد، اما عوامل حمله به مردم غیر نظامی افغانستان معرفی نشدند.

پس از افزایش حملات هوایی آمریکا علیه مواضع طالبان، در روزهای اخیر، تلفات غیر نظامیان نیز در این حملات افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.  حدود یک ماه پیش حمله هوایی نیروهای خارجی در استان «هلمند» در یک مراسم عروسی دهها کشته و زخمی داشت.

سازمان ملل روز 18 مهرماه با انتشار گزارشی اعلام کرد: حملات هوایی آمریکا در استان های فراه و نیمروز که با هدف سرکوب گروه های تروریستی و مواد مخدر صورت گرفته بود، تلفات جدی به غیرنظامیان افغانستان وارد کرده است.

به گزارش روزنامه افغانستان، نیروی هوایی آمریکا همچنین در ماه مه (خرداد) 2019 برای سرکوب مراکز تولید مواد مخدر و گروه های تروریستی حملات سنگینی در شهرهای بکواه و بخش‌هایی از شهرهای دلارام استان نیمروز انجام دادند که در این حملات 39 مورد تلفات غیرنظامیان در بیش از60 محل در شهرهای بکواه و بخش‌هایی از شهرهای دلارام استان نیمروز گزارش شده است.

  پربازدید ترین