• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سران دولت افغانستان به تخلف انتخاباتی متهم شدند

سران دولت افغانستان به تخلف انتخاباتی متهم شدند

شبکه طلوع به نقل از اعضای شورای نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد، در حالی که مردم منتظر تفکیک آرای صحیح و باطل از سوی کمیسیون مستقل انتخابات بودند، غنی و عبدالله خودشان را پیروز انتخابات اعلام کردند. هرگونه فشاری برای اعلام نتیجه انتخابات پیش از تفکیک آرای صحیح و باطل می تواند کشور را به سمت بحران سوق دهد.

"رحمت الله نبیل"، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، گفت:‌ تیم حاکم درصدد است مساله آرای غیربیومتریک را به دیوان عالی ارجاع دهد،‌ این کار جفای بزرگی است و باعث کاهش اعتماد مردم افغانستان به نهادهای قانونی و قضایی می شود.

"عنایت الله حفیظ"، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که 6 مهر برگزار شد نیز گفت:‌ این دو نامزد(غنی و عبدالله)، سه انتخابات را به چالش کشیدند و هیچ کس بدتر از آنها نیست.

"احمد ولی مسعود"،‌ از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان،‌ گفت:‌ جامعه بین المللی به درخواست ما پاسخ نداد. بارها از جامعه بین المللی پرسیدیم که آیا شفافیت انتخابات را تضمین خواهد کرد یا نه.

اعضای شورای نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان گفتند، نامه ای مبنی بر تقلب سران دولت وحدت ملی به شورای امنیت سازمان ملل ارسال خواهند کرد.

"شهاب حکیمی"، یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، گفت:‌ بر کار دبیرخانه کمیسیون انتخابات کاملا نظارت داریم و اجازه نمی دهیم تخلفی مرتکب شوند. جای هر کسی که تخلف کند، زندان است.

این شورا تاکید کرد، مانع از وارد شدن یک میلیون رای جعلی به پایگاه اطلاعاتی کمیسیون انتخابات می شود.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، 6 مهر برگزار شد و نتیجه آن قرار است 27 مهر اعلام شود.

  پربازدید ترین