• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مفتی سعودی: بن سلمان هم دست شیطان است

مفتی سعودی: بن سلمان هم دست شیطان است

رئیس سازمان تفریح و سرگرمی عربستان با برپایی مراسم رقص و موسیقی در شهر الدرعیه ، همه خطوط قرمز وهابیت را نقض کرد.

 "ترکی آل الشیخ" رئیس سازمان تفریح و سرگرمی عربستان که نوه محمد بن عبدالوهاب، موسس وهابیت است، تنها به گشودن کشور به روی گروه های رقص و موسیقی غربی و آمریکایی و استقبال از خواننده ها و نوازندگان خارجی وبه ویژه خوانندگان و نوازندگان و منحرفان و هم جنس بازان، و دادن اجازه برپایی مراسم مختلط در همه نقاط کشور اکتفا نکرد، بلکه با برپایی مراسم رقص و موسیقی در شهر الدرعیه ، همه خطوط قرمز وهابیت را نقض کرد. نقطه آغاز وهابیت از شهر الدرعیه بود که توسط جدش محمد بن عبدالوهاب تاسیس شد.

همه نوادگان ابن عبدالوهاب از ترس سرکوب شدن از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در برابر این اقدامات سکوت اختیار کردند، و حتی برخی ها همه اقدامات وی در زمینه تفریح و موسیقی و رقص مختلط را تایید کردند و از جمله انان، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی عربستان سعودی است.

به نظر می رسد که سرعت بن سلمان در انتقال مظاهر " تمدن غربی" طبعاً در جنبه فنی آن، موجب خشم برخی از مردان موسسه وهابیت شده است که دیگر نمی توانند در برابر این مسائل سکوت کنند. به عنوان مثال، چند روز پیش ، "شیخ عبدالله المطلق" عضو هیات علمای بلندپایه سعودی که از جمله مشاوران دربار سعودی است، در پاسخ به سوالی درباره حکم رفتن به مراسم تفریح و سرگرمی در توصیف برنامه هایی که هیات تفریح و سرگرمی به ریاست نوه محمد بن عبدالوهاب در عربستان و به دستور ولیعهد سعودی اجرا می کند، گفت که این برنامه ها، موجب نزدیکی مردم به شیطان می شود.

به نظر می رسد که شیخ المطلق دیروز یا زود بهای سخنان خود را خواهد پرداخت و در کنار شیخ سلمان العوده به زندان خواهد افتاد و دیگر اثری از وی نمی ماند، به ویژه اینکه بن سلمان را به همدستی با شیطان متهم کرده است، شیطانی که بسیار به مردم عربستان نزدیک شده است.

  پربازدید ترین