• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بتول ناصری، بانوی افغانستانی، مقام نخست مسابقه سخنرانی کشوری تریبون 98 ایران

بتول ناصری، بانوی افغانستانی، مقام نخست مسابقه سخنرانی کشوری تریبون 98 ایران

خانم بتول ناصری بانوی افغانستانی، مقام نخست هفتمین دوره مسابقه سخنرانی کشوری تریبون ایران را کسب کرد، این دوره از مسابقات سخنرانی کشوری با همکاری انجمن علمی دانشجویی مدیریت نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا – مسابقه سخنرانی تریبون امسال برای هفتمین سال با هدف افزایش مهارت‌های ارتباطی مانند سخنوری و فن بیان در جامعه، با حضور بیش از 1300 شرکت کننده از سراسر کشور در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال برگزار شد که حدود یک سوم شرکت‌کنندگان در بخش دانش آموزی بودند. این مسابقه موجب توجه بخش زیادی از اقشار جامعه به این مهارت مهم در زندگی فردی و اجتماعی شده و بسیاری از افراد به بهانه شرکت در مسابقه تلاش کردند، مهارت‌های خود را افزایش دهند.

هدف از این مسابقه ایجاد چالشِ جذاب سخنرانی برای علاقه‌مندان به این حوزه است تا از این طریق بازدهی آموزش را افزایش داده و سطح کیفی مهارت سخنوری افراد تقویت شود.
شرکت کنندگان مسابقه، در کارگاه‌های رایگان آموزش و ارزیابی و در راستای بهبود فن بیان و سخنوری توسط اساتید و مربیان حوزه سخنوری و فن بیان آموزش دیدند.
در این مسابقه شرکت کنندگان سخنرانی 5 تا 7 دقیقه‌ای ارائه دادند که پس از طی مراحل داوری اولیه 100 سخنران برتر مسابقه تعیین شدند، بنابراین برای این افراد کلاس‌هایی برای آمادگی بیشتر در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
پس از انجام داوری‌های نهایی از بین شرکت‌کنندگان، 10 نفر در بخش بزرگسال و 5 نفر در بخش دانش آموزی به فینال مسابقه راه پیدا کرده و با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در مرحله نهایی مسابقه سخنرانی تریبون و در بخش دانشجویی، شرکت‌کنندگان در بخش‌های سخنرانی از قبل تعیین شده، بداهه‌گویی کلمات و بداهه گویی برروی اسلاید شرکت کرده تا در نهایت سه نفر برتر در بخش دانش آموزی و دانشجویی مشخص شدند.

پس از رقابت نزدیک و حساس بین 1315 شرکت‌کننده از سراسر کشور در طول سه ماه آموزش و رقابت و ارزیابی، فینالیست‌های هفتمین دوره مسابقه سخنرانی کشوری تریبون مشخص شدند و روز 24 مهر ماه 98 در تالار مولانا دانشگاه صنعتی امیرکبیر به رقابت با یکدیگر پرداختند. این سخنرانان مستعد و باانگیزه در برابر جمعیت سخنرانی کردند و داوران و تماشاگران به ارزیابی اجرای آنها پرداختند و در نهایت نفرات برتر مشخص شدند.رتبه‌های برتر مسابقه سخنرانی کشوری تریبون 98 - بخش بزرگسال: نفر اول: بتول ناصری بانوی مهاجر افغانستانی - نفر دوم: محمدحسین (نیما) لریجانی - نفر سوم: پریسا خان محمدی. نکته جالب توجه اینکه برای دومین سال پیاپی یک خانم، قهرمان مسابقه سخنرانی تریبون شد، آن هم خانمی از کشور جمهوری اسلامی افغانستان. در مسابقه سخنرانی تریبون افراد بدون توجه به ملیت و تنها با معیارهای سخنوری و فن بیان زبان پارسی ارزیابی می‌شوند.

  پربازدید ترین