• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترکیه مدعی همکاری در قتل البغدادی شد؛ مقامی آمریکایی تکذیب کرد

ترکیه مدعی همکاری در قتل البغدادی شد؛ مقامی آمریکایی تکذیب کرد

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که نیروهای نظامی این کشور در جریان قتل «ابوبکر البغدادی» با آمریکایی‌ها همکاری‌ کرده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که در جریان عملیات شب گذشته آمریکا در استان ادلب سوریه و کشته شدن «ابوبکر البغدادی» نیروهای نظامی این کشور با نیروهای آمریکایی همکاری کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ترکیه مدعی شد که پیش از عملیات، تبادل اطلاعات و هماهنگی‌ها میان ارتش این کشور با ارتش آمریکا صورت گرفته است اما یک مسئول آمریکایی این ادعای آنکارا را رد کرد.

یک مقام مسئول در آمریکا به نشریه نیوزویک که خبر اولیه از کشته شدن البغدادی را امروز اعلام کرده بود، گفت که آمریکا قبل از عملیات نظامی امروز، ترکیه را در جریان قرار نداده است. 

او گفت: به ترکیه که عضوی از ناتو است و افراد مسلح محلی را در سوریه حمایت می‌کند، چیزی از عملیات، اطلاع داده نشد.

ساعتی پیش نیز «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» در صفحه توئیتر خود مدعی شد که این نیروها در جریان قتل ادعایی «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش، با نیروهای آمریکایی همکاری اطلاعاتی داشته است.

پیش از وی نیز «هشام الهاشمی» کارشناس عراقی به شبکه الفرات عراق گفته بود که سازمان اطلاعات عراق در کشف محل اختفای ابوبکر البغدادی به آمریکایی‌ها کمک کرده است.

نشریه «نیوزویک» بامداد امروز (یکشنبه) به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش این کشور در استان «ادلب» سوریه علیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» خبر داده و نوشته است که واشنگتن «با اطمینان بالا» معتقد است که بغدادی در این حمله کشته شده است

  پربازدید ترین