• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عمران خان: تا زمانی که فضل رحمان و فسادپیشه ها را به زندان نفرستم، کنار نمی روم

 عمران خان: تا زمانی که فضل رحمان و فسادپیشه ها را به زندان نفرستم، کنار نمی روم

در پی اختلاف های سیاسی در پاکستان، نخست وزیر این کشور می گوید، تا زمانی که فضل رحمان و فسادپیشه‌ها را به زندان نفرستاده است، ازقدرت کنارنخواهد رفت.

عمران خان درواکنش به تعیین مهلت دو روزه مخالفان سیاسی حکومت می گوید که مقصدش ازآمدن به سیاست فرستادن فساد پیشه ها و دزدان به زندان است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: "اگر آن‌ها انتظار این را داشته باشند که من از قدرت کنار می روم، باید بدانند که مقصد من تنها یک چیز است، اگر دنیا هم برهم بخورد عمران خان دنبال شما را نخواهد رها کرد، شما را به زندان خواهد فرستاد، بیست سال مبارزه من به خاطر فساد بود و هم این هدف بود که یک روز کسانی را که پاکستان را مقروض کرده و بیکاری و فقر را دامن زده اند، به زندان بفرستم، یک روز این کار را خواهم کرد".

نخست وزیر پاکستان ادعا می کند که مولانا فضل رحمان برای برهم زدن آرامش و ثبات پاکستان ازهند فرمان گرفته است.

عمران خان فضل رحمان را متهم می کند که با عملکردهای زشت اش، مردم را از اسلام دور می کند.

نخست وزیر پاکستان گفت: "از این وضعیت پاکستان هند خوش می شود. این گونه معلوم می شود که فضل رحمان گوش به فرمان هند است، این ها از اسلام به خاطرجمع کردن پول استفاده ی سو می کنند. آن‌ها با عملکردهای زشت شان به اسلام صدمه می زنند، آنانیکه از اسلام نمی دانند با دیدن فضل رحمان فکر می کنند او تیکه دار اسلام است اما با دیدن عملکردش هیچ کس به طرف اسلام نخواهد آمد بل از دایره اسلام خارج می شوند".

ازسویی، ارتش پاکستان این ادعای مخالفان را که حکومت عمران خان به پشتیبانی ارتش روی کارآمده است را رد می کند و ازمخالفان سیاسی حکومت می خواهد با ادامه تظاهرات زمینه هرج و مرج و بی ثباتی را فراهم نکنند و اختلاف ها را از راه گفتگو با حکومت حل و فصل نمایند.

مخالفان سیاسی نخست وزیرپاکستان دیشب درتبانی باهم دو روز به عمران خان مهلت دادند تا ازقدرت کنار برود.

فضل رحمان رهبرجمیعت علمای پاکستان گفت: "عمران خان از قدرت باید کنار برود او حکمران پاکستان نیست او براساس تقلب و فریب قدرت را دردست گرفته است، نه نتیجه انتخابات و نه حکومت شکل گرفته ناشی از آن مورد قبول ما است".

با آنکه در روزهای گذشته و امروز نیز راهپیمایی ضد حکومتی در اسلام آباد و کراچی ادامه داشت اما آماده گی ها برای راه اندازی تظاهرات درهفته آینده و درختم مهلت دو روزه گرفته شده است.

  پربازدید ترین